پیشتازان خط مقدم مقابله با کرونا را فراموش نکنیم


پیشتازان خط مقدم مقابله با کرونا را فراموش نکنیم

یزد- ایرنا- در حالیکه همه ایران، بلکه بخش اعظمی از جهان، برای مقابله با پدیده نوظهور کرونا ویروس، بسیج شده‌اند، پیشتازان مقابله و پیشگیری از این بیماری ناشناخته به دست فراموشی سپرده شده‌اند!.

تا همین چندی قبل، بر سر پزشکان خراب می شدیم که با وجود درآمدهای میلیونی، چرا مالیات نمی دهند و چرا کارتخوان ندارند اما حالا بسیاری از آنها در خط مقدم مبارزه و مقابله با این ویروس قرار گرفته اند و کسی از آنها یادی نمی‌کند!.

هم اکنون برخی از بیمارستانهای منتخب در سطح کشور و از جمله بیمارستان شهید صدوقی یزد برای پذیرش و قرنطینه و درمان افراد مشکوک به ابتلا به این ویروس ، بسیج شده اند.

قطعا نخستین کسانی که با افراد مشکوک به این بیماری سر و کار دارند کادر درمان شامل پزشکان و پرستاران و دیگر پرسنل هستند؛ اگر ما از اجتماع و محل کار فراری هستیم و برای در امان ماندن از کرونا به خانه پناه می بریم اما آنها باید پای کار باشند، زیرا وجدان آنها به آنها آموخته که باید برای بهبودی یک بیمار ، تا پای جان ایستاد.

پزشکان و پرستاران و بقیه کادر درمان باید بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش نمایند، قرنطینه کنند و تا حصول نتیجه، پای کار باشند.

هر چند خوشبختانه، تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در استان یزد گزارش نشده اما کادر درمان استان و بخصوص بیمارستان شهید صدوقی یزد ، این ریسک را پذیرفته اند که در خدمت این بخش باشند، آنها به دل ویروس زده اند و با وجدان کاری بالا در حال انجام وظیفه هستند اما زیاد از آنها یاد نمی شود.

هم اکنون گروهی تحت عنوان گروه عفونی شامل متخصصان در بیمارستان شهید صدوقی یزد تشکیل شده و وظیفه آنها پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا است.

یکی از اعضای این گروه به ایرنا می‌گوید: کار ما خیلی سخت است ؛ خط اول روبرو شدن با بیماران؛ هم آنهایی که بیمارند و هم آنهایی که اضطراب ابتلا به آن را دارند.

وی اضافه می کند: حتی شایعات مستقیم و غیر مستقیم این بیماری هم به کادر درمان می رسد.

شاید اضطراب و ترس از کرونا، بیشتر، ما را عذاب دهد تا ابتلای به آن؛ همانطور که پزشکان گفته اند دستها را مرتب با اب و صابون بشوییم و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم تا از کرونا در امان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...