سفیر چین در روسیه: به موفقیت‌هایی در تولید واکسن کرونا رسیده‌ایم


سفیر چین در روسیه: به موفقیت‌هایی در تولید واکسن کرونا رسیده‌ایم

مسکو - ایرنا - سفیر چین در روسیه مدعی شد که متخصصان این کشور به یافتن ویروس کرونای جدید خیلی نزدیک شده اند که قادر است سیستم دفاعی بدن انسان را در مقابل این بیماری تقویت کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ژانگ هان هیو» دوشنبه شب در مسکو با بیان این مطلب افزود: پکن اطمینان دارد که بیماری کرونا به زودی به پایان خواهد رسید.

وی وعده داد که بزودی در تمام استان‌های چین به جز مرکز شروع این بیماری، وضعیت به حالت عادی بازگردد.

این دیپلمات چینی این را هم گفت که در بیشتر استانها و شهرهای چین طی ۱۸ روز متوالی میزان شیوع ویروس کاهش یافته است.

سفیر چین خاطرنشان کرد: دانشمندان چینی قبلاً واکسنی ایجاد کرده اند که ایمنی بدن انسان به کروناویروس را تقویت می کند هر چند که هنوز این واکسن نیاز به کار بیشتر دارد.

براساس گزارش تاس از پکن، زو نانپینگ معاون وزیر علوم و فناوری چین نیز گفته است که آزمایشات بالینی واکسن کرونای جدید زودتر از دو ماه دیگر در این کشور آغاز می شود.

گفتنی است چین به عنوان مبدا شیوع کرونا در جهان، به صورت شبانه روز در حال تلاش برای یافتن واکسن این بیماری است و نمونه های اولیه بر روی حیوانات آزمایش می‌شود اما هنوز کار به سرانجام نرسیده است که ساخت واکسن برای کرونای جدید به مرحله گسترده برسد چرا که روند توسعه این ویروس خیلی پیچیده تر از نمونه های قبلی است.

علاوه بر این، ویروس کرونا یک بیماری نسبتا جدید به حساب می‌آید بنابراین خطاها در ساخت واکسن مرحله به مرحله خود را بروز می‌دهند.

تنها زمانی یک واکسن جدید وارد فاز تولید انبوه می‌شود که آزمایشات متعدد را با موفقیت پشت سر بگذارد.

در حال حاضر بسیاری از کشورها و همچنین صندوق‌های مختلف برای ایجاد واکسن تلاش می‌کنند یا بودجه‌ای به این امر اختصاص می‌دهند.

این ویروس که گفته می‌شود از خفاش به مورچه‌خوار و از آن به انسان انتقال یافته است تا لحظه انتشار این خبر بیش از ۸۰ هزار نفر در جهان را مبتلا و جان دو هزار و ۶۹۹ نفر را هم گرفته است.

چین با ۲ هزار و ۶۶۳ کشته بیشترین خسارت را از این بحران دیده است و کشورهای ایران، کره جنوبی،ایتالیا، ژاپن، هنگ کنگ، تایوان، فرانسه و فیلیپین از جمله ۳۶ کشوری هستند که شهروندانشان در پی شیوع این بیماری جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق