روش ها و ایده های زیادی برای تزیین تخم مرغ سفره هفت سین وجود دارد که با کمی خلاقیت و هنر می توان زیباترین نوع تزیین را ارائه داد، در این مطلب شما را با انواع ایده های خلاقانه و جدید برای تزیین تخم مرغ رنگی عید آشنا می کنیم.

ایده های متنوع و جالب برای تزیین تخم مرغ رنگی عید

یکی از کارهای لذت بخش و جذاب رنگ آمیزی و تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین ساده و شیک است که بسیاری از بانوان هنرمند و باسلیقه با نزدیک شدن سال نو سعی در انجام بهترین و خلاقانه ترین تزیینات را بر روی تخم مرغ های سفره هفت سین دارند تا از این طریق جلوه خاص و بی نظیری به دیزاین هفت سین خود بدهند. درست است که تخم مرغ های رنگی همانند سبزه عید، سیب، سنجد و… از جمله اجزا سفره هفت سین نمی باشند اما اغلب بر روی سفره هفت سین های زیبا و شیک شاهد مدل های متنوع آن هستیم.

ایده ها و راهکارهای زیادی به منظور انجام این کار وجود دارد که شما می توانید با استفاده از وسایل مختلف و در دسترس تزیینات جالبی را ارئه دهید. رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین برای کودکان بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد و همیشه دوست دارند در انجام این کار با بزرگترها مشارکت داشته باشند.

ایده های جدید رنگ کردن و تزیین تخم مرغ رنگی عید

اگر تمایل دارید برای سال نویی که در پیش دارید با استفاده از هنر و سلیقه خود تخم مرغ های سفره هفت سین را به شکل زیبایی رنگ آمیزی و تزیین نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه همراه ما باشید و با مدل های مختلف تزیینات تخم مرغ هفت سین آشنا شوید.

شیوه های مختلف رنگ آمیزی و تزیین تخم مرغ

روش های متنوع و جالبی برای زیبا کردن و جلوه دادن به تخم مرغ سفره هفت سین وجود دارد که در ادامه به شرح این روش ها می پردازیم.

رنگ کردن تخم مرغ با لاک ناخن :

یکی از ایده های زیبا و جذاب برای زیبا کردن تخم مرغ استفاده از انواع مختلف لاک ناخن می باشد که برای انجام این کار ابتدا باید در داخل یک ظرف مقداری آب بریزید و سپس چند رنگ لاک ناخن را به دلخواه در داخل ظرف ریخته و با استفاده از وسیله ای مثل چوب کبریت آن را هم بزنید و بعد تخم مرغ ها را یکی یکی در داخل آب فرو برده تا لاک ناخن به شکلی نامنظم و با طرح های مختلف به تخم مرغ بچسبد. بعد از اتمام این کار تخم مرغ ها را در جایی قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند.

ایده های جدید رنگ کردن و تزیین تخم مرغ رنگی عید

تزیین تخم مرغ با پوست پیاز :

برای این کار باید تعدادی پیاز را پوست بگیرید و سپس پوست پیازها را ریز نمایید. تخم مرغ ها را از قبل خیس کرده و در پوست پیاز غلت بدهید، سپس آن ها را در یک جوراب نازک یا یک پارچه توری قرار داده و طوری گره بزنید که با تخم مرغ تماس نداشته باشد و به آن نچسبد. بعد از آن تخم مرغ را در آب جوشانده و سپس بیرون آورید و صبر کنید تا خشک شود. در پایان تخم مرغ را با استفاده از رنگ مایع رنگ آمیزی نمایید. برای این کار می توانید از رنگ اکریلیک استفاده نمایید به گونه ای که آن را در آب و سرکه حل نمایید و سپس مورد استفاده قرار دهید. رنگ ها را بر روی سطح تور و یا جوراب کشیده و بعد از این که خشک شد پارچه توری را باز کرده و پوست پیازها را از تخم مرغ جدا نمایید. در این مرحله تخم مرغ تزیین شده شما آماده شده است.

ایده های جدید رنگ کردن و تزیین تخم مرغ رنگی عید

زیبا کردن تخم مرغ با استفاده از نخ کاموا :

برای این کار می توانید از نخ هایی که اضافی هستند و بلا استفاده مانده کمک بگیرید. ابتدا سطح تخم مرغ ها را با استفاده از چسب کاغذی سفید رنگ به شکل موازی و به صورت یک در میان کاملا بپوشانید. بعد از آن قسمتی از چسب کاغذی را ببرید و از قسمت سر تخم مرغ به شکل دایره ای مانند کامواها را بچسبانید. زمانی که به بخش وسط کار رسیدید، نیمه دیگر چسب را نیز به همان صورت ببرید و هم چنان به چسباندن کامواها ادامه دهید تا سطح تخم مرغ به طور کامل پوشیده شود. اکنون شما یک تخم مرغ کاموایی زیبا دارید. باید به این نکته توجه داشته باشید که از ابتدای کار چسب کاغذی را به طور کامل از سطح تخم مرغ جدا نکنید زیرا در غیر این صورت حالت چسبندگی خود را در ادامه کار از دست خواهد داد.

ایده های جدید رنگ کردن و تزیین تخم مرغ رنگی عید

تزیین تخم مرغ با طرح سنگ :

این ایده بسیار جذاب و متفاوت می باشد و جلوه بی نظیری را به تخم مرغ می دهد. برای انجام این کار باید تخم مرغ را ابتدا آب پز نمایید. بعد از آن با استفاده از یک قاشق چای خوری به آن ضربه های آرامی بزنید تا پوست تخم مرغ کمی ترک بردارد و تکه تکه شود. البته باید به این نکته دقت نمایید که ایجاد ضربه باید به گونه ای باشد که پوست تخم مرغ از آن جدا نشود. سپس تخم مرغ را در مخلوط سس سویا و چای فرو کنید تا طرح مورد نظر بر روی آن ایجاد شود.

ایده های جدید رنگ کردن و تزیین تخم مرغ رنگی عید

رنگ آمیزی تخم مرغ با رنگ های طبیعی :

برای این کار می توانید از آب سبزیجاتی مثل اسفناج، جعفری، لبو و یا از آب انار، آب زرشک و پوست پیاز کمک بگیرید و تخم مرغ را در آب آن ها بجوشانید تا به صورت رنگ های مختلفی هم چون سبز، صورتی، بنفش و … در آید.

ایده های جدید رنگ کردن و تزیین تخم مرغ رنگی عید

رنگ آمیزی و نقاشی تخم مرغ با طرح های مختلف :

برای انجام این کار می توانید از رنگ های مختلفی هم چون رنگ روغن، رنگ گواش، رنگ اکریلیک و … استفاده کنید و با کمک قلمو هر طرحی را که مدنظر دارید با توجه به سلیقه خود بر روی تخم مرغ بکشید و در پایان تخم مرغ های طرح دار زیبایی را با هنر دست خود به وجود آورید.

ایده های جدید رنگ کردن و تزیین تخم مرغ رنگی عید

تزیین تخم مرغ با طرح کهکشانی :

این کار با استفاده از رنگ های مختلفی هم چون رنگ اکریلیک سفید و مشکی و رنگ های دیگری مثل آبی، بنفش، نقره ای، زرد، طلایی انجام می گیرد و هم چنین به یک تکه ابر و یک مسواک یا قلمو احتیاج دارید. برای انجام این کار در ابتدا باید تخم مرغ ها را به طور کامل رنگ سیاه بزنید. در مرحله بعد هر رنگی که در اختیار دارید را با رنگ سیاه ترکیب کنید و سپس آن را با یک تکه ابر به شکلی نامنظم بر روی سطح تخم مرغ ها بزنید. در مرحله پایانی رنگ آمیزی تخم مرغ ها با استفاده از مسواک یا قلمو رنگ طلایی، سفید و نقره ای را بر روی تخم مرغ بپاشید و اجازه دهید تا رنگ ها به طور کامل خشک گردند.

ایده های جدید رنگ کردن و تزیین تخم مرغ رنگی عید

در این مطلب با ایده ها و روش های مختلف و جالب رنگ آمیزی و تزیین تخم مرغ رنگی سفره هفت سین آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد و بتوانید با الگوبرداری از آن ها در دیزاین سفره هفت سین خود تزیینات زیبایی را به همراه داشته باشید.