مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است


مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مواردی مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شد اما آزمایش این موارد منفی بوده است و مورد قطعی این ویروس تاکنون در استان گزارش نشده است.

سید راشد جزایری روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: این در حالی است که به سبب رفت و آمدها و مراوداتی که به سایر استانها وجود دارد، امکان ورود ویروس به استان وجود دارد که تمهیدات لازم برای شناسایی موارد قطعی در استان فراهم است.

وی افزود: مردم بیش از هر چیزی باید آرامش خود را حفظ کنند و نگران نباشند و اعتماد داشته باشند که مسئولان واقعیت‌ها را از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع آنها می‌رسانند و به اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد، اعتنا نکنند.

جزایری تصریح کرد: تمام زیرساخت‌ها و تمهیدات کنترل و پیشگیری در استان فراهم شده است و پرسنل درمانی از آمادگی لازم برخوردار هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از ساماندهی ۱۵ تیم آموزشی در استان خبر داد و گفت: این تیم‌های مجرب و دوره‌دیده قابلیت ارائه آموزش به گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه را دارند.

جزایری، با دعوت از مردم به حفظ آرامش و رعایت بهداشت فردی، خاطر نشان کرد:بی‌شک پیشگیری، مهمترین راهکار مقابله با ویروس کرونا است و می‌طلبد مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام ویژه ای به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، در این نشست بر اهمیت مدیریت فضای مجازی و آگاهی‌بخشی مردم در مقابله با شایعات پیرامون ویروس کرونا تاکید شد.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند