عشایر ایلام در مسیر سیلاب اتراق نکنند


عشایر ایلام در مسیر سیلاب اتراق نکنند

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: همه کانون های محل تجمع عشایر از طریق ارسال پیام کوتاه یا چهره به چهره در جریان وقوع بارش های سیلابی قرار گرفته اند و از آنها خواسته شده است با استقرار در اماکن امن در مسیر سیلاب اتراق نکنند.

علی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی، این سامانه موجب بروز پدیده های جوی همچون رگبار، رعد و برق، باد شدید، تگرگ، سیلاب و در ارتفاعات همراه با بارش برف می شود.

وی افزود: عشایر کوچرو و دامداران باید نسبت به محل نگهداری احشام و دام های خود به خصوص دام های کوچک در اماکن امن و سر پوشیده دقت کنند و از چرای دام های خود در مناطق کوهستانی ارتفاعات و از تردد در مسیر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مستعد آبگیر جدا خودداری کنند.

سلیمی یادآور شد: عشایر باید تدابیر لازم در خصوص ایمن سازی سیاه چادر ها جهت جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی بعمل آورند و تا فروکش کردن این سامانه از تالیف دام در حاشیه رودها به علت طغیان احتمالی آب یا ارتفاعات به خاطر وقوع ساعقه خودداری کنند.

وی تاکید کرد: آب شرب و سوخت مورد نیاز خانوارهای عشایر تامین شده و همچنین علوفه و خوراک دام احشام عشایر به مقدار کافی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

۱۴ نقطه بحرانی در شهر ایلام شناسایی شده است

شهردار ایلام نیز گفت: ۱۴ نقطه حساس و بحرانی سیلابی در ایلام شناسایی شده است که در این نقاط ۵۰ درصد مشکلات مرتفع شده اما ۵۰ درصد باقیمانده نیازمند اعتبارات بیشتر و کار اساسی و علمی تر است که به زمان بیشتری نیز نیاز دارد.

طالب صادقیان افزود: همچنین علاوه بر لایروبی جداول، مسیل ها و معابر عمومی ۳۰ هزار کیسه شن و ماسه آماده شده تا مغازه دارانی که در پایین دست سیلاب هستند با دریافت این کیسه ها از ورود آب به مغازه های خود جلوگیری کنند و همچنین سازمان آتش نشانی ایلام ۳۰ دستگاه لجن کش را در حالت آماده باش قرار داده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی بارش ها تا اواسط روز چهارشنبه و احتمال سیلابی شدن معابر، شهروندانی که منازل یا مغازه هایشان در معرض آبگرفتگی قرار دارد جهت دریافت کیسه شن و ماسه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری واقع در خیابان خرمشهر نرسیده به تقاطع مادر مراجعه کنند.

بنا به پیش بینی هواشناسی از امروز تا روز چهارشنبه استان ایلام در نواحی مختلف شاهد بارش های سیلابی خواهد بود و بر همین اساس دستگاه های عضو ستاد بحران در کل استان در حالت آماده باش هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...