جنگنده اسرائیلی بر فراز ضاحیه بیروت پرواز کرد


جنگنده اسرائیلی بر فراز ضاحیه بیروت پرواز کرد

بیروت- ایرنا- خبرگزاری ملی لبنان دوشنبه شب گزارش کرد؛ یک فروند هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی با نقض قلمرو هوایی لبنان، بر فراز آسمان ضاحیه جنوبی بیروت پرواز کرد.

بر پایه این گزارش، چند فروند بالگرد و هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی در آسمان شهرهای نبطیه، اقلیم التفاح، بنت جبیل، مرجعیون، حاصبیا، العرقوب و مزارع شبعا در جنوب لبنان پرواز کردند و دیوار صوتی را شکستند.

سه فروند کشتی جنگی رژیم صهیونیستی نیز سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته سه بار با نقض قلمرو دریایی لبنان وارد آب های سرزمینی این کشور شدند.

ارتش لبنان بارها تجاوز کشتی ها و هواپیماهای جنگی رژیم اسرائیل را به فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) اطلاع داده است.

۱۱ هزار نیروی یونیفل که بیشتر آنان تابعیت کشورهای اروپایی دارند، در جنوب لبنان مستقرند.

ورود هواپیماها، بالگردها و کشتی های جنگی رژیم صهیونیستی به آسمان و آب های لبنان در دریای مدیترانه و نزدیک مرز با ناقوره برخلاف مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

مطابق مفاد این قطعنامه که پایان تابستان ۱۳۸۵ خورشیدی و پس از جنگ ۳۳ روزه‌ رژیم اسرائیل علیه حزب‌الله منتشر شد، این رژیم ملزم شده به تجاوزهای هوایی، دریایی و زمینی به تمامیت سرزمینی لبنان پایان دهد.

جنگنده اسرائیلی بر فراز ضاحیه بیروت پرواز کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر