کاهش دما، بارش باران و برف در گیلان


کاهش دما، بارش باران و برف در گیلان

رشت - ایرنا- سرپرست اداره هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به فعالیت جریانات جنوبی و وزش باد گرم تا فردا سه شنبه گفت: از ظهر سه شنبه روند دما کاهش می یابد و تا چهارشنبه شاهد بارندگی و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

مازیار غلامی دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت و تقویت تدریجی جریانات جنوبی (وزش باد گرم) در منطقه است که به تدریج از فردا با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، روند کاهش دما و بارندگی آغاز می شود.

وی اظهار کرد: براساس نقشه های هواشناسی؛ آسمان استان برای روز سه شنبه؛ نیمه ابری تا ابری و مه آلود، وزش باد گرم (پاره ای نقاط شدید و یا خیلی شدید) و برای روز چهارشنبه ابری و مه آلود، کاهش نسبی دما، بارندگی و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف است.

وی روند کاهش دما را از ظهر سه شنبه تاچهارشنبه به طور متوسط بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی گراد عنوان و تصریح کرد: بارش برف در ارتفاعات و در دامنه ها به طور متوسط بین ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر و در بعضی نقاط بیش از آن در مدت فعالیت این سامانه بارشی پیش بینی می شود.

غلامی بیشترین و کمترین دمای هوای استان را نیز طی شبانه روز گذشته مربوط به رودبار با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و ماسوله با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای رشت مرکز استان طی شبانه روز گذشته ۱۳ و ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس