پوشش‌ حفاظتی پرسنل اورژانس دلیل قطعی شدن بیمار کرونا نیست


پوشش‌ حفاظتی پرسنل اورژانس دلیل قطعی شدن بیمار کرونا نیست

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که استفاده از لباس های مخصوص حفاظتی توسط ماموران اورژانس هنگام جابه جایی بیماران، دلیل قطعیت وجود بیماری کرونا نیست.

محمدجواد مرادیان شامگاه دوشنبه ۵ اسفند در جمع خبرنگاران افزود: کارکنان اورژانس با مشاهده موارد با علائم شبه آنفلوآنزا و سرماخوردگی در افرادی که باید با آمبولانس جابه جا شوند از لباس و لوازم حفاظتی مثل دستکش استفاده می‌کنند تا از انتشار عفونت به سایرین جلوگیری شود.

او با تاکید براینکه پوشیدن لباس حفاظتی مخصوص به معنی قطعی شدن بیماری قطعی کرونا در افراد نیست، تشخیص بیماری را نیازمند انجام اقدامات آزمایشگاهی دانست و گفت: استفاده از پوشش ایمنی توسط کارکنان اورژانس در مواقع برخورد با موارد مشکوک به عفونت‌های حاد تنفسی اقدامی برای حفظ سلامت شهروندان است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا به کروناویروس در کشور و تشدید اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه، در مجموعه اورژانس فارس نیز نسبت به استفاده از پوشش ایمنی برای کارکنان، در مواقع مواجهه با موارد مشکوک به بیماری‌های حاد تنفسی، اقدامات لازم انجام شده است.

مرادیان این اقدام را تلاشی در راستای تامین سلامت عمومی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از این پوشش موجب پیشگیری از انتقال احتمالی بیماری به دیگر افراد می‌شود.

رئیس اورژانس فارس با اشاره به وجود برخی نگرانی‌ها در سطح جامعه در خصوص ابتلا به کروناویروس، از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده تیم‌های سلامت با پوشش‌های یاد شده، این اقدام را به منزله نوعی اقدام پیشگیرانه تلقی کرده و دچار نگرانی نشوند، چرا که استفاده از پوشش‌های محافظتی به معنی مورد بیماری قطعی کرونا نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)