حال مساعد دو مبتلا به کرونا در گیلان تا شیوع ویروس بی مهری در بحران


حال مساعد دو مبتلا به کرونا در گیلان تا شیوع ویروس  بی مهری  در بحران

رشت - ایرنا- این روزها اخبار مرتبط با شیوع ویروس کرونا از مساعد بودن حال دو فرد مبتلا به این ویروس ، عدم پذیرش بیماران سایر شهرستان ها در تالش، پرهیز سالمندان از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی، تغییر و اختصاص خط تولید یکی از کارخانجات استان به تولید ماسک تا گزارش شیوع ویروس بی مهری در بحران ها بخشی از عناوین خبری و گزارشی منتشره در خروجی ایرنای...

این عناوین گزیده ای از اخبار، مصاحبه ها و گزارش های ایرنای گیلان در موضوع و مباحث مرتبط با ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان است که در قالب این بسته در جمع بندی و در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

۲ فوتی، ۲ مبتلا و ۷۰ مشکوک به ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان دریک نشست خبری اعلام کرد که از چهار مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در گیلان ۲ نفر فوت کرده و ۲ نفر دیگر حالشان خوب شده است و ۷۰ مورد تست مشکوک به کرونا هم به تهران ارسال شده که هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

ملاقات بیماران در گیلان با ضوابط انجام می شود

در خبری هم از قول سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اعلام شده که ملاقات بیماران در بیمارستان های استان به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا با در نظرگرفتن ضوابط انجام می شود.

تمامی توان خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته ایم

در پی بروز این وضعیت ارسلان زارع استاندار گیلان هم در نشست استانی مقابله با گسترش کرونا با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : مبنای عمل ما در مقابله با ویروس کرونا، دستاوردها و رویکردهای علمی بوده و همه دستورالعمل ها کارشناسی شده است و طی تقسیم کار تمامی توان خود به کار گرفته ایم.

بیمه شده ها و بازنشستگان از مراجعات غیر ضرور به مراکز درمانی پرهیز کنند

همچنین امروز ایرنای گیلان خبری منتشر کرد مبنی بر درخواست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان که از بیمه شدگان و بازنشستگان استان خواسته از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی پرهیز کنند.

کتابخانه های گیلان پاکسازی می شوند

پس از تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی و مسابقات ورزشی و برنامه های فرهنگی و غیره؛ کتابخانه های عمومی استان گیلان هم تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شد و در همین راستا گندزدایی از این مکان های عمومی آغاز شده است.

فعالیت کارکنان شهرداری رشت نوبت بندی شد

در این میان رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با اشاره به تصویب آیین نامه دور کاری کارکنان شهرداری این کلانشهر گفت: با هدف افزایش آمادگی و جلوگیری موثر از گسترش شیوع ویروس کرونا برای کارکنان شهرداری شیفت کاری در نظر گرفتیم و ساعت کاری را کاهش داده ایم.

بهراد ذاکری افزود : برای گندزدایی از اتوبوس ها به طور جدی با شهردار صحبت کردیم که باید هر چه سریعتر این کار انجام شود.

مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

در شرایط کنونی که مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده اند نگرانی که می تواند شرایط را تشدید کند بی توجهی مردم به برخی مباحث ضروری است چنانکه گفته می شود با این تعطیلی ها برخی فرصت را برای سفر مغتنم شمرده اند که این خود جای نگرانی دارد.

در این رابطه استاندار گیلان از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری به خارج و داخل استان و حضور غیرضروری در مکان های عمومی پرهیز کنند.

تغییر خط تولید تجهیزات پزشکی به تولید ماسک

به منظور جبران کمبودها و تامین بخشی از نیاز بازار؛ امروز یکی از واحدهای تولیدی استان یکی از خطوط تولید تجهیزات پزشکی خود را به تولید ماسک اختصاص داد که روزانه با ۳۰ نیرو و در دو نوبت کاری، سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک تولید می کند.

دسترسی افراد بیمار و نیازمند به ماسک را کم نکنیم

خبری هم از یک فوق تخصص بیماری های عفونی و کارشناس ارشد مرکز بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر روی ایرنای گیلان منتشر شد مبنی بر اینکه با استفاده بی قاعده و بی هدف از ماسک، دسترسی افراد نیازمند به این لوازم را کم می کنیم و استفاده از ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد.

بیمار مبتلا به کرونای از شهرستان‌های دیگر در تالش پذیرش نمی‌شود

در حوزه شهرستان هم مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در یک نشست خبری گفته است : بیمارستان شهید نورانی این شهرستان کمبود فضا دارد و هرگز بیمار کرونا از شهرستان‌های دیگر، در این مرکز درمانی پذیرش نمی‌شود.

دکتر حسین نعمتی روز یکشنبه افزود :بخش هایی از هر بیمارستان به بیماران دارای علائم کرونا اختصاص یافته است تا جدا از بیماران دیگر بستری شوند و هرگز بیمار مشکوک به کرونا از خارج شهرستان به تالش منتقل نشده است.

تشدید نظارت بر داروخانه‌ها در آستارا

اما تشدید نظارت ها بر داروخانه های آستارا هم خبری است که امروز ازقول فرماندار این شهرستان بر روی خروجی ایرنای گیلان قرار گرفت طرحی که در آن تیمای بازرسی به صورت شبانه روزی با هرگونه گرانفروشی، کم فروشی و احتکار کالا برخورد و دستگاه‌های مربوط برای مقابله با کرونا به اطلاع‌ رسانی عمومی، افزایش دانش شهروندن و ارائه آموزش‌های لازم اقدام می کنند.

تدابیر لازم برای مقابله با کرونا در رضوانشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر هم گفت که برای مقابله با ویروس کرونا و ارائه خدمات اولیه به بیماران احتمالی مشکوک به آن، تدابیر لازم در مراکز درمانی و بیمارستان شهدای این شهرستان اندیشیده شده اما تا کنون موردی نداشته اند.

کرونا مانع تماشای مسابقه فوتبال شهرداری آستارا و شهید قندی یزد شد

پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا آخر هفته جاری، مسابقات ورزشی مثل فوتبال همچنان برگزار می شود اما بدون تماشاگر چنانکه دیروز تیم های فوتبال شهرداری آستارا و شهید قندی یزد بدون تماشاگر برگزار شد.

انتشار ویروس "بی مهری" در بحران ها دغدغه ای دیگر در کنار مساله کرونا

گزارش انتشار ویروس بی مهری در بحران ها هم با این مقدمه که "با انتشار فوت تعدادی بیمار به دلیل ابتلا به کرونا و بستری شدن تعدادی از مبتلایان در برخی بیمارستان ها و شایعاتی در ارتباط با این بیماری، ویروس بی مهری و نامهربانی نیز انتشار یافته که البته این ویروس هر از چندگاهی در شرایط بحرانی بی رحمانه پدیدار می شود هم مطلبی است که به موضوع بی مهری افراد به همدیگر در شرایط بحران و تمرکز بر خود و منافع آتی خود و ابعاد مختلف این موضوع بویژه بعد اجتماعی آن پرداخته است.

نارضایتی مردم آستانه اشرفیه از کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده

گزارشی هم از کمبود لوازم و اقلام بهداشتی در پی شیوع بیماری آنفولانزا و همچنین شایعات مربوط به شیوع بیماری کرونا در استان گیلان توسط آستانه اشرفیه تولید شده که در آن جمعی از مردم آستانه اشرفیه با ابراز نارضایتی از کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده در داروخانه های موجود در این شهرستان خواستار رسیدگی این مشکلات از سوی مسئولان شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری