گوشت و لوبیای اصفهانی را با این دستور بپزید


گوشت و لوبیای اصفهانی را با این دستور بپزید

گوشت لوبیا کاشانی شبیه همان آبگوشت است با این تفاوت که با لوبیا سفید تهیه می‌شود.

گوشت و لوبیای اصفهانی را با این دستور بپزید
گوشت لوبیا غذای اصیل و محلی کاشان و اصفهان می‌باشد، گوشت و لوبیا در کاشان که پایه اصلی نذری‌ها در مراسم مذهبی، در این شهر است. اگر در ماه‌هایی مثل محرم یا صفر به این شهر بروید احتمال این که بتوانید این غذای محلی نذری را بخورید بسیار زیاد است. گوشت لوبیا کاشانی شبیه همان آبگوشت است با این تفاوت که با لوبیا سفید تهیه می‌شود.

اگر گوشت لوبیا را امتحان کردید و به لیست غذا‌های محبوبتان اضافه خواهد شد با دستور‌های زیر می‌توانید گوشت ولوبیا را به راحتی در خانه تهیه کنید.

چی لازم دارم:

گوشت گوسفندی ۲۵۰ گرم
لوبیا سفید ۱ لیوان
سبزی شامل تره و جعفری و شنبلیله ۵۰۰ - ۷۰۰ گرم
برنج ۱/۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
سیب زمینی متوسط ۱ عدد

چطور بپزم:

برای طرز تهیه گوشت و لوبیای اصفهانی، ابتدا لوبیا‌ها را از شب قبل خیس کنید، سپس پیاز را نگینی خرد کنید و با کمی روغن تفت بدهید سپس گوشت را اضافه کنید و آن را با پیاز‌ها تفت بدهید سپس لوبیا‌ها را هم اضافه کنید و روی آن آب بریزید و اجازه بدهید بجوشد زمانی که جوشید کف روی آن را بگیرید و در قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید با هم بپزند، زمانی که لوبیا‌ها پخت تا حدی که راحت با دست له شوند. در این هنگام برنج و سیب زمینی پوست گرفته شده و سبزی‌ها را اضافه کنید سپس مقداری نمک و زردچوبه و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه بدهید همه‌ی مواد با هم خوب بپزند.

زمانی که پخت دنبه آن را بکوبید و سپس آبگوشت را به آن اضافه کنید به صورتی که داخل قابلمه آبی نباشد همه‌ی مواد را با هم خوب بکوبید از گوشتکوب برقی استفاده نکنید، زیرا کوبیدن با گوشتکوب برقی آن را خوشمزه نمی‌کند و سبزی‌ها اطراف تیغه‌ی آن می‌چرخد.
منبع:بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا