چه کسانی مشتری اصلی سفارش آنلاین غذا در ایران هستند؟


چه کسانی مشتری اصلی سفارش آنلاین غذا در ایران هستند؟

توسعه‌ی شهری مزایا و فرصت‌های بسیاری مانند امکانات آموزشی گسترده، امکانات رفاهی و خدماتی پیشرفته، امکانات تفریحی به روز و فرصت‌های شغلی بسیار با درآمدی چشم‌گیر را در اختیار انسان‌ها قرار داد که نمی‌توان منکر فواید هیچ‌یک از آن‌ها در بهبود شرایط زندگی فردی و اجتماعی‌مان شد. از طرفی گسترش اینترنت و تکنولوژی هم بستر مناسبی برای رشد بیشتر در...

چه کسانی مشتری اصلی سفارش آنلاین غذا در ایران هستند؟

چه باعث شد کسب‌وکارهای آنلاین روز به روز پیشرفت کنند و رونق بگیرند؟ اصلاً جامعه هدف این‌جور کسب‌وکارها چه کسانی بودند؟ حتماً با انواع اپلیکیشن‌های ارائه خدمات آنلاین آشنا هستید. برنامه‌های درخواست تاکسی اینترنتی، اپلیکیشن‌های سفارش غذا، وب‌سایت‌های فروش بلیط و رزرو هتل و صدها مورد مشابه، همان کسب‌وکارهای آنلاینی هستند که با حضورشان زندگی را برایمان راحت‌تر کرده‌اند؛ اما سؤال اصلی اینجاست که تقاضا برای وجود چنین اپلیکیشن‌هایی از کجا سرچشمه گرفت؟

توسعه‌ی شهری مزایا و فرصت‌های بسیاری مانند امکانات آموزشی گسترده، امکانات رفاهی و خدماتی پیشرفته، امکانات تفریحی به روز و فرصت‌های شغلی بسیار با درآمدی چشم‌گیر را در اختیار انسان‌ها قرار داد که نمی‌توان منکر فواید هیچ‌یک از آن‌ها در بهبود شرایط زندگی فردی و اجتماعی‌مان شد. از طرفی گسترش اینترنت و تکنولوژی هم بستر مناسبی برای رشد بیشتر در زمینه‌های مختلف را فراهم آورد؛ اما گذشته از تمام این مزایا، مدرنیته و صنعتی شدن معایبی هم به دنبال داشت؛ که احتمالاً بزرگ‌ترین عیب آن کمبود وقت ناشی از افزایش دغدغه‌ها در زندگی مدرن بود.

اگر یک نگاه گذرا به زندگی خود و اطرافیانتان بیندازید، متوجه خواهید شد که از چه حرف می‌زنیم. هرچند که زندگی در دنیای مدرن هر آنچه که برای بهبود بخشیدن به اوضاع نیاز داشتیم در اختیارمان گذاشت؛ اما افزایش مشغله و دغدغه‌های روزانه باعث شد بیشتر از هرزمانی احساس کمبود وقت کنیم.

با توجه به اهمیت زمان به خصوص در زندگی افراد شاغل این مسئله چیزی نبود که بتوان به سادگی از کنارش گذشت. باید راه‌حلی برای جبران این کمبود وقت پیدا می‌کردیم. همین‌جا بود که افرادی با راه‌اندازی کسب‌ و کارهای اینترنتی در حوزه‌های مختلف سعی کردند تا حدود زیادی این هدر رفت وقت در زندگی مدرن شهری را برایمان جبران کنند. یکی از این کسب ‌و کارها که اتفاقاً با استقبال حداکثری مردم در کلان‌شهرها و حتی شهرستان‌ها روبرو شد، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا بود.

درست زمانی که ترافیک‌های سنگین شهری، ساعت‌های طولانی کار، خستگی و کسالت زندگی ماشینی حال و حوصله‌ای برای رستوران رفتن باقی نمی‌گذاشت، تقاضا و نیاز برای وجود سامانه‌های سفارش غذا آنلاین شدت گرفت. خانواده‌ها ترجیح می‌دادند فارغ از هرگونه ترافیک و آلودگی و بدون هیچ دغدغه‌ای برای پیدا کردن جای پارک که چیزی جز خستگی به دنبال نداشت، زمان کوتاهی که برای استراحت در اختیار دارند را در خانه بمانند و با چند اشاره انگشت روی صفحه گوشی هوشمندشان سفارش غذا دهند و بدون هیچ دردسر و پرداخت هزینه‌ی اضافه غذا را درب منزل تحویل بگیرند.

چه کسانی مشتری اصلی سفارش آنلاین غذا در ایران هستند؟

سفارش آنلاین غذا از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن سفارش غذا یکی از آن کسب‌ و کارهای محبوب اینترنتی است که موفق شد تا حد زیادی از مشغله‌های مردم را حل کند و در سریع‌ترین زمان ممکن کالا و خدمات آن‌ها را به دستشان برساند. سامانه‌های سفارش اینترنتی غذا این امکان را به شما می‌دهد؛ تا از خانه و یا محل کارتان سفارش غذا دهید و در کمترین زمان ممکن آن را گرم و تازه تحویل بگیرید. هرچند که با ظهور اولین وب‌سایت سفارش غذا عموم مردم به استفاده از آن تمایل نشان دادند؛ اما چندین گروه هستند. که به واسطه‌ی شرایط خاصشان می‌توان آن‌ها را به عنوان مشتری اصلی سرویس‌های سفارش آنلاین غذا در ایران در نظر گرفت.

کارمندان مجرد: گروهی از مردم که برای استفاده از اپلیکیشن سفارش غذا علاقه‌مندترند، کارمندان ادارات و شرکت‌ها، به خصوص کارمندان مجرد هستند. اگر کارمند یک شرکت در پایتخت باشید، می‌دانید که کارمندان معمولاً ساعت زیادی از روز را در شرکت می‌گذرانند و زمان کوتاهی برای استراحت دارند. در این زمان کوتاه که عملاً برای رفتن به خانه و خوردن وعده ناهار کافی نیست، عاقلانه‌ترین کار سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران‌ های تهران است؛ و همین امر آن‌ها را تبدیل به مشتری ثابت سرویس‌های خدمات غذایی آنلاین کرده است. دانشجوها: دومین گروه که برای استفاده از سامانه‌های سفارش اینترنتی غذا تمایل بیشتری از خود نشان دادند دانشجوها هستند. اگر تجربه‌ی درس خواندن به دور از خانواده را داشته باشید، می‌دانید که با ورود به دانشگاه درست از همان روز اول مشکلات و ناهماهنگی‌ها در زندگی مستقل و فردی خودشان را نشان می‌دهند؛ و بی شک یکی از اصلی‌ترین مشکلات غذاست. دانشجویان زمان زیادی از روز را در دانشگاه هستند و آن چندساعتی که برای استراحت در خوابگاه حضور دارند را باید درس بخوانند. جدا از مسئله‌ی کمبود وقت و حجم زیاد درس‌ها، کیفیت پایین غذاهای سلف و امکانات محدود خوابگاه‌ها برای پخت‌وپز هم دانشجویان را برای سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران‌ها آن‌هم با بالاترین کیفیت ترغیب می‌کند. صاحبان مشاغل آزاد در شهرهای بزرگ: صاحبان مشاغل آزاد به خصوص در کلان‌شهرها سومین گروه از مشتریان اصلی اپلیکیشن‌های سفارش غذا هستند. این دسته از افراد به دلیل شرایط خاص کاری نمی‌توانند زمان زیادی را به استراحت و ماندن در خانه اختصاص دهند. اگر توجه کرده باشید مغازه‌داران شهرهایی مانند تهران و مشهد معمولاً به صورت تک شیفت از صبح تا شب سرکار هستند و مغازه را برای خوردن ناهار تعطیل نمی‌کنند. اپلیکیشن‌های سفارش غذا بهترین راه‌حل آن‌ها برای سیر شدن هستند. ضرری که مغازه‌داران در شهرهایی مانند تهران و مشهد با بستن مغازه‌هایشان در طول روز متحمل می‌شوند در قبال سفارش روزانه‌ی غذا از بهترین رستوران‌ های تهران یا بهترین رستوران ‌های مشهد هیچ است. خانواده‌هایی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند: کم نیست تعداد خانواده‌هایی که با وجود فرزند باز هم هر دوی والدین شاغل هستند و در نتیجه فرصت کافی برای پخت ‌و پز در خانه را ندارند. حساب کنید همگی برای ناهار خسته و گرسنه از سرکار و مدرسه به خانه برمی‌گردند؛ اما خبری از غذا نیست! کافی است یک سرویس سفارش آنلاین غذا را انتخاب کنند و پیش از رسیدن به خانه غذاهای محبوبشان را از نزدیک‌ترین رستوران سفارش دهند. اپلیکیشن سفارش غذا معمولاً زمان لازم تا آماده‌سازی سفارش را به کاربران اطلاع می‌دهد. پس چنین خانواده‌هایی می‌توانند با یک برنامه‌ریزی ساده، درست بعد از رسیدن به خانه یک میز چیده شده از غذاهای محبوبشان را تحویل بگیرند. مشاوران کسب‌وکار: آخرین گروه از مشتریان ثابت سامانه‌های سفارش غذا آنلاین مشاوران کسب‌ و کار هستند؛ که به واسطه‌ی شغلشان هر روز در شرکت‌های مختلفی حضور دارند و طبیعتاً نمی‌دانند فردا، چه ساعتی در کجا غذا خواهند خورد. سفارش آنلاین غذا برای این افراد حکم راه نجات را دارد. چرا که یک اپلیکیشن سفارش غذا در خدمت زمان و مکان است و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند که در هر زمانی از روز در هر مکانی که هستند تنها با چند کلیک ساده غذای محبوبشان را از رستوران‌های اطراف سفارش دهند.

شما چطور؟ آیا شما هم از مشتریان پروپاقرص سفارش آنلاین غذا هستید؟ اگر پاسختان مثبت است ولی در هیچ کدام از گروه‌های بالا نمی‌گنجید،، با بیان دلیلتان برای سفارش آناین غذا، ما را در کامل کردن این مقاله یاری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست