آمار «چشمگیر» کنسلی بلیت قطار، هواپیما و تور


رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران، آمار کنسلی قطار، هواپیما، تور و هتل را به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، چشم‌گیر دانست و درباره بلاتکلیفی سفرهای نوروزی، گفت: مردم اصلی‌ترین تصمیم‌گیرنده و مختار هستند که انتخاب کنند در این شرایط به سفر بروند یا نروند.

آفتاب‌‌نیوز :

حرمت‌الله رفیعی درباره خودداری برخی از آژانس‌های مسافرتی از بازگرداندن وجه ضمانت خدمات خریداری شده است، پس از انصراف به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، با توجه به این‌که شرایط فورس‌ماژور برای سفر اعلان نشده است، اظهار کرد: همه آژانس‌های تحت نظر این تشکل، برابر با بخشنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان هواپیمایی کشوری، در صورت انصراف مسافر، وجه ضمانت را برمی‌گردانند و تخلفی تا به حال گزارش نشده است. برای مثال، فقط در استان مرکزی یک آژانس در یک روز ۳۰ میلیون تومان برگشت پول داشته و طبعا متضرر شده است.

وی توضیح داد: وقتی مردم بلیت هواپیما یا هتل را از آژانس خریداری می‌کنند، پول آن مستقیم به شرکت قطارهای مسافربری و ایرلاین‌ها واریز می‌شود اما درصورت انصراف، آژانس برابر با مقررات کنسلی در بخشنامه‌ها، پول مسافر را برمی‌گرداند، درحالی‌که پول واریز شده به حساب قطار یا ایرلاین، با تاخیر به آژانس برگردانده می‌شود.

آمار «چشمگیر» کنسلی بلیت قطار، هواپیما و تور

او این فرایند را به ضرر آژانس‌های مسافرتی دانست و افزود: ما شش ماه فصل کم‌کاری در کشور داشتیم، همه امیدمان به کسب درآمد و سود در تعطیلات عید بود اما حالا با شرایط پیش آمده خسارت دیگری به آژانس‌های مسافرتی وارد شده، درحالیکه خسارت‌های قبلی هنوز جبران نشده است.

رفیعی با اشاره به جلسه‌ای که با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این‌باره خواهد داشت، گفت: ما با خشکسالی گردشگری مواجهیم. دولت باید کمک کند، چطور می‌توانند به بخش کشاورزی کمک کنند، گردشگری هم به کمک فوری نیاز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید