واکنش استاندار قم به سخنان امیرآبادی درخصوص آمار کرونا


واکنش استاندار قم به سخنان امیرآبادی درخصوص آمار کرونا

قم - ایرنا - استاندار قم در واکنش به سخنان احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص آمار فوت شدگان کرونا در قم، گفت: این آمار را تایید نمی کند و آمار دقیق باید از دستگاه متخصص و متولی که دانشگاه علوم پزشکی است، دریافت شود.

بهرام سرمست روز دوشنبه در پایان جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران قم در سالن اجتماعات اداره کل مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: آقای امیرآبادی در مورد آمار اظهار نظری کرده است، باید نقطه نظرهای خودش را خودش بدهد، و من نمی خواهم از جانب آقای امیرآبادی اظهار نظر کنم، و نفی و رد و تایید آماری که ارائه داده است را نیز باید از خودش پرسید.

وی در عین حال گفت: آن کسی که در سایه ابتلا به کرونا فوت می کند، با شخصی که بر اثر ابتلا به آنفولانزا فوت می کند، تفاوت دارد.

استاندار قم گفت: بر اساس آماری که دانشگاه علوم پزشکی قم به من داده است، اینکه منشا فوت این ۵۰ تَن کرونا باشد را تایید نمی کنم.
امیرآبادی امروز در سخنانی گفته است که ۵۰ تن در قم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند. در همین حال معاون وزیر بهداشت، آمار ارائه شده از سوی امیرآبادی را تکذیب کرد.
اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جلسه غیر علنی امروز مجلس گفت: طبق اظهارات وزیر بهداشت تاکنون ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲ نفر فوت کرده اند.
به منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌ شده است.
هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.
همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه‌های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه‌های قم تا ۹ اسفند متوقف شده‌است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی