یک فرد مبتلا به کرونا در ساوه تحت مراقبت های درمانی قرار گرفت


یک فرد مبتلا به کرونا در ساوه تحت مراقبت های درمانی قرار گرفت

ساوه- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: یک خانم که از اتباع کشور افغانستان و مقیم ساوه است، با مثبت بودن نتایج آزمایش ها و احراز ابتلا به کروناویروس تحت مراقبت های ویژه درمانی و ایزوله قرار گرفت.

دکتر «عباس نیکروش» روز دوشنبه به ایرنا، گفت: این فرد مبتلا به کرونا، 78 سال سن دارد و اکنون در بیمارستان شهید مدرس ساوه تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

وی اظهار داشت: در بررسی ها معلوم شد که این بیمار اخیرا سابقه سفر به شهر قم داشته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: پیرو تماس های مکرر شهروندان ساوجی و درخواست برای اطلاع از آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کروناویروس در ساوه و زرندیه، لازم است اعلام کنم که تنها مورد شناسایی شده و مثبت ابتلا به این بیماری، این خانم اهل کشور افغانستان است و مردم نیز اخبار درست را در این رابطه صرفا از دانشکده علوم پزشکی دریافت کنند و به شایعات در مورد تعداد افراد مبتلا اهمیت ندهند.

دکتر نیکروش از شهروندان خواست در خانه های خود بمانند و با پرهیز از سفرهای غیرضروری به سایر شهرها به خصوص مناطقی که شدت این بیماری بیشتر است، نسبت به خودمراقبتی و رعایت موازین بهداشتی با حساسیت رفتار کنند.

وی همچنین در خصوص شلوغی بازار ساوه به خصوص در ساعات بعداظهر، تاکید کرد: این گونه تجمع ها رفتاری خطرآفرین است و توصیه می کنیم شهروندان ملزومات مورد نیاز خود را از فروشگاههای محل زندگی خود تهیه کنند و از حضور در مکان های شلوغ شهر بپرهیزند.

وی در مورد وضعیت موجودی ماسک و ژل شست و شوی دست ها نیز گفت: در این موارد کمبودی در شهرستان نداریم اما از طرفی با حجم بسیار زیاد تقاضای شهروندان مواجه هستیم.

ساوه با 300 هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان مرکزی محسوب می شود که پذیرای بیش از پنج هزار تن از اتباع کشور افغانستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری