قانون مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی تصویب شد


قانون مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی تصویب شد

اراک - ایرنا - رئیس فراکسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مدیریت بحران برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

سید مهدی مقدسی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی از سوی مجلس شورای اسلامی مشخص شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اخطارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌های سیل‌آسای ۲ روز آینده انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مسوولان خسارت این رخداد به حداقل ممکن برسد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تجربه تلخ بهار امسال که تعدادی از هموطنان در استان‌های مختلف کشور درنتیجه سیلاب با مشکلاتی مواجه شدند، از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با اقدامات موثر و گارگشا از تکرار آن تجربیات تلخ خودداری کنند.
مقدسی گفت: مسوولان وظیفه دارند با اطلاع‌رسانی به هنگام، ارائه آموزش‌های لازم و اتخاذ تصمیمات راه‌گشا و استفاده از ظرفیت‌های مردمی خسارت‌های سیلاب روزهای آینده را به حداقل ممکن برسانند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر امروز دوشنبه (۵ اسفندماه ) تا پنجشنبه ۸ اسفندماه شاهد بارش برف، باران و تگرگ در نقاط مختلف کشور خواهیم بود که موجب لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها