اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی همدان اضافه شد


اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی همدان اضافه شد

همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: در راستای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و در فاز دوم این طرح در سال‌جاری، 2 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی این شهر اضافه شد.

عباس صوفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این اتوبوس ها با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان از محل اعتبارات شهری خریداری شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری باوجود تحریم‌های شدید و افزایش چندین برابری قیمت اتوبوس، تاکنون ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری همدان اضافه شد.

شهردار همدان با بیان اینکه این اتوبوس ها در نقاط کم برخوردار شهر استفاده می‌شود، عنوان کرد: بر اساس جمعیت شهر همدان، ناوگان حمل و نقل درون شهری نیازمند ۳۵۰ دستگاه اتوبوس است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۳ دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و ۹۷ دستگاه در بخش دولتی کار جابجایی مسافران درون شهری همدان را برعهده دارند که باتوجه به رشد جمعیت نیازمند افزایش تعداد اتوبوس هستیم.

صوفی تصریح کرد: این اتوبوس‌ها پس از خریداری، برای بهره‌ برداری لازم به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

براساس آمارها روزانه یک میلیون سفر در شهر همدان انجام می‌شود که از این تعداد، ۲۰۰ هزار تن از ناوگان اتوبوسرانی، ۴۵۰ هزار تن از ناوگان تاکسیرانی و بقیه از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی