مشارکت 70 درصدی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات و کسب رتبه نخست در کشور


مشارکت 70 درصدی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات و کسب رتبه نخست در کشور

جمالی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

«احد جمالی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تشکر از مردم همیشه در صحنه و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد در خلق حماسه دوم اسفند و مایوس کردن دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام، اظهار داشت: این استان با مشارکت ۷۰ درصدی در انتخابات رتبه نخست در کشور را از آن خود کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموع آراء ماخوذه در سه حوزه اصلی و پنج حوزه فرعی استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۷۵ هزار و ۸۷ رای بوده که نسبت به جمعیت واجد شرایط استان، مشارکت مردم در انتخابات ۷۰ درصد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مهدی روشنفکر با کسب ۶۶ هزار و ۸۹۵ رای به عنوان منتخب مردم به مجلس یازدهم راه یافت.

جمالی با بیان اینکه سید محمد موحد با کسب ۷۵ هزار و ۸۵۰ رای از حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به مجلس یازدهم راه یافت، اظافه کرد: از حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز غلامرضا تاجگردون با کسب ۳۸ هزار و ۴۲۲ رای از مجموع ۷۶ هزار و ۵۲۸ رای صحیح ماخوزه به عنوان منتخب مردم به مجلس یازدهم راه پیدا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۵۴۳ هزار و ۶۹۵ نفر بودند که ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر از این تعداد برای نخستین بار تجربه حضور و مشارکت سیاسی در انتخابات را به دست آوردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند، گفت: خراسان جنوبی با ۶۶,۱۳ دهم درصد رتبه دوم مشارکت را از آن خود کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس