فخری: قدرت شمشیربازی ایران غیرقابل انکار است


فخری: قدرت شمشیربازی ایران غیرقابل انکار است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم شمشیربازی ایران گفت: ایران با کسب سهمیه المپیک در مسابقات جام جهانی لهستان به قدرتی غیر قابل انکار در این رشته تبدیل شده است.

«پیمان فخری» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملکرد شمشیربازهای ایران در جام جهان لهستان عالی بود از عملکرد سابریست‌ها راضی هستم زیرا نمایش آنان در کلاس جهانی بود. با این نمایش ایران سهمیه المپیک را کسب کرد و این یک افتخار بزرگ است. در این مسابقات ما تنها یک شکست در برابر آلمان کسب کردیم. تیم‌های مجارستان، چین و ژاپن نیز مغلوب ایران شدند.

او با بیان اینکه بسیاری از تیم‌های قدرتمند هنوز سهمیه‌ای را به دست نیاورند، عنوان کرد: در مسابقات مصر ایران توانست فرانسه را مغلوب کند. فرانسه در مسابقات لهستان عنوان قهرمانی را کسب کرد اما آن باخت در برابر ایران موجب شده تا آنان امتیاز لازم را برای توکیو کسب نکنند. ایران با شکست فرانسه در مصر نشان داد در حال تبدیل‌شدن به یک قدرت در اسلحه سابر است و این حقیقتی انکار ناپذیر به شمار می‌رود.

فخری همچنین تصریح کرد: تیم ایران در مسابقات مصر و لهستان در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست را پذیرفت اما این بدان معنا نیست که توان حضور در جمع چهار تیم را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها برای توکیو ۲۰۲۰ در نظر گرفته‌ شده، یادآور شد: کسب سهمیه در لهستان استرس ایران برای مسابقات پیش‌رو که در ایتالیا برگزار می‌شود کم کرده است. ما در ایتالیا با تمام توان حاضر می‌شویم و امیدوارم بهترین نتیجه ممکن نصیب ایران شود. همچنین تمام برنامه‌های تیم شمشیربازی تا المپیک توکیو به فدراسیون داده‌شده و این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.

فخری در پایان گفت: پس از بازگشت تیم از مسابقات ایتالیا میزان پاداش و دریافتی سابریست ها مشخص می‌شود.

روز گذشته تیم شمشیربازی ایران به قرار گرفتن در جمع پنج تیم برتر جام جهانی لهستان سهمیه تیمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دریافت کرد. با توجه به این سهمیه سابریست‌های ایرانی می‌توانند در بخش انفرادی نیز به رقابت بپردازند.

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی اعضای تیم ملی ایران هستند. هدایت این تیم بر عهده پیمان فخری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند