آموزش و مشارکت مردم بهترین راه کنترل بیماری‌هاست


آموزش و مشارکت مردم بهترین راه کنترل بیماری‌هاست

کرمانشاه - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حضور مردم در پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها نیاز به آموزش و اطلاع‌رسانی دارد، تاکید کرد که دانشگاه علوم پزشکی باید هدایت‌گر نگرانی مردم درباره ویروس کرونا باشد.

محمد ابراهیم الهی‌تبار روز دوشنبه در نشست ویژه با فرمانداران استان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: وزارت بهداشت در کشور و دانشگاه علوم پزشکی در استان متولی مقابله با کرونا ویروس است و تمام دستگاهها باید با این دانشگاه همراهی و همکاری داشته باشند.

وی حضور و مشارکت مردم را بهترین و موثرترین روش برای مقابله با این بیماری دانست و تاکید کرد: همراهی مردم نیاز به آموزش دارد و دانشگاه علوم پزشکی باید هدایت گر نگرانی مردم باشد و نکات بهداشتی را گوشزد کند و در این کار از ظرفیت تمام رسانه ها بهره بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تجربه زلزله سرپل ذهاب و پیشگیری از بروز مسائل بهداشتی را الگوی مناسبی برای مقابله با کرونا در استان دانست و گفت: در زلزله سرپل ذهاب با وجود امکان بروز مسایل تهدیدکننده بهداشتی، با برنامه ریزی و آموزش مردم، شرایط بهداشتی منطقه بهتر از قبل از زلزله شد.

الهی تبار افزود: باید به طور گسترده و به صورت کافی به مردم بگویند که چه باید کنند و فرمانداران برای آگاهی بخشی از تمام ظرفیت ها استفاده کنند تا مواجهه با این ویروس به یک معرفت عمومی تبدیل شود.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مقرر شده تعطیلی مدارس و دانشگاهها با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی استان صورت بگیرد افزود: در ارتباط با مرزها آموزش مرزنشینها بسیار مهم است و حتما این مناطق از سوی دانشگاه علوم پزشکی به طور ویژه توجه شود.

همه مدارس دوره‌های تحصیلی، مراکز آموزشی(صرفا کلاسهای آموزشی)، علمی آزاد و زبان، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک استان کرمانشاه تا پایان هفته جاری تعطیل است.

دانشگاه های رازی، علوم پزشکی، پیام نور و آزاد اسلامی نیز فعالیت های آموزشی خود را تا پایان هفته جاری تعطیل کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: تاکنون از ۷۵۰ بیمار دارای علایم کرونا آزمایش به عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتظر جواب آزمایش های آنان هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها