بیش‌از 49 هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند


بیش‌از 49 هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: 49 هزار و 749 مشترک در این استان تاکنون از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

رضا پنجابی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۴ هزار و ۲۳۳ خانوار در زاهدان، ۲۷۰ خانوار در زابل، ۱۴ هزار و ۳۱۰ خانوار در ایرانشهر، ۱۴۳ خانوار در محمدان و ۷۹۳ خانوار روستایی تاکنون از نعمت گاز در سیستان و بلوچستان بهره‌مند شدند.

وی گفت: در زاهدان ۱۶ هزار و ۴۳۷ علمک گاز، زابل ۴۸۹، ایرانشهر ۱۲ هزار ۸۰۳، بمپور ۵۵۰، محمدان ۵۷۱ و روستایی ۶۶۲ علمک گاز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: متراژ کل شبکه کار شده تاکنون در زاهدان هزار و ۵۶ کیلومتر، زابل ۱۰۷ کیلومتر، ایرانشهر ۴۱۰ کیلومتر، خاش و سیمان خاش ۳۰۷ کیلومتر، بمپور ۶۲ کیلومتر، محمدان ۵۵ کیلومتر، بزمان ۵۰ کیلومتر، دلگان ۹ کیلومتر و روستایی ۲۰۴ کیلومتر است.

وی بیان کرد: با توجه به لوله‌گذاری‌های انجام شده در سطح شهر زاهدان این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک به شهروندان متقاضی است.

پنجابی به تخصیص وام پنج میلیون تومانی به متقاضیان جهت کمک هزینه لوله کشی و خرید اشتراک گاز نیز اشاره کرد و ادامه داد: تعرفه‌های مرتبط با حق انشعاب مطابق تعرفه شرکت ملی گاز ایران و براساس زیربنای منزل محاسبه و قابل پرداخت است که در این مورد برخی معافیت‌ها برای خانواده‌های شهدا، جانبازان، کمیته امداد و بهزیستی اعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود که دولت یازدهم و دوازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کند و رنج سال‌ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.

این طرح، اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند که از جمله آنها می‌توان به گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در این شهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا