شایعات بی اساس در مورد کرونا، سلامت روان مردم را تهدید می کند


شایعات بی اساس در مورد کرونا، سلامت روان مردم را تهدید می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب که پیام های متعدد، شایعات بی اساس و اطلاعات متناقض در مورد کورونا، سلامت روانی مردم را تهدید می کند و حتی می تواند مانع از رسیدن اطلاعات درست و محتوای علمی به مردم شود گفت: به منظور کاهش نگرانی های بی مورد در مورد این بیماری و به موازات اقداماتی که برای ارائه خدمات بهداشتی، تشخیصی و درمانی انجام شده...

دکتر سید محمد هاشمی شهری در دیدار با مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آخرین اطلاعات مربوط به ویروس کورنا و راه های علمی پیشگیری و کنترل آن به صورت مستمر از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی منتشر می شود.

وی با بیان این مطلب که ظاهرا صدای شبکه های اجتماعی غیر رسمی از صداهای رسمی و قانونی بزرگتر و قوی تر شده است گفت: پس از انتشار ویروس کورونای جدید در کشور چین، حجم وسیعی از پیام ها، فیلم ها و فایل های صوتی در شبکه های اجتماعی دنیا منتشر شده است که ترکیبی از اطلاعات درست و غلط در مورد این بیماری است.

وی افزود: در کشور ما متخصصین و مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تنها منبع علمی و رسمی در خصوص بیماری کورونا هستند و به همین دلیل هر مطلبی که توسط افراد غیر متخصص و غیر مرتبط با وزارت بهداشت منتشر می شود نیاز به بررسی صحت و اصالت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: سخنگوی ستاد کورونای این دانشگاه منصوب شده است و با هماهنگی و همکاری صمیمانه صدا و سیما، سخنگوی ستاد کورونا گزارش روزانه وضعیت بیماری را از طریق رادیو و تلویزیون به اطلاع هموطنان خواهد رساند.

دکتر هاشمی شهری افزود: سخنگوی ستاد کورونا دانشگاه همه روزه دربرنامه پر شنونده صبح شرقی که از ساعت 7:00 تا 8:00 بامداد از رادیو و برنامه خبری که ساعت 20:00 از سیمای مرکز سیستان و بلوچستان پخش می شود با مردم صحبت خواهد کرد و آخرین اقدامات انجام شده و دستورالعمل های لازم را اعلام خواهد داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...