پرداخت بیش از 9 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان زاهدان


پرداخت بیش از 9 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان زاهدان

رییس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) ناحیه دو شهرستان زاهدان گفت: طی 11ماهه نخست سال جاری 335 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتبار 9 میلیارد و 910 میلیون تومان پرداخت شده است.

محمد کیخا گفت: یکی از اهداف اصلی این نهاد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای کمک به بازسازی زندگی شرافتمندانه جامعه هدف است.


وی با اشاره به اینکه ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای پایدار سازی اشتغال انجام می‌شود، افزود: به همین منظور ۹میلیارد و ۳۳۱میلیون تومان از اعتبارات قرض الحسنه بانکی تبصره ۱۶ برای ۲۲۲ نفر و همچنین ۵۷۹ میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت برای ۴۱نفر اختصاص داده شده است.


کیخا ادامه داد: یکی از مهمترین رویکرد های این نهاد ارائه آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و آماده‌سازی نیروی کار ماهر برای ایجاد اشتغال است.


رییس کمیته امداد اداره‌ دو شهرستان زاهدان یادآور شد: در این زمینه ۲۸۵ نفر به فراخور علاقه‌مندی هایشان، مهارت های شغلی را با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان فراگرفته اند.


وی هم افزایی بین دستگاه های دولتی و اجرایی را حائز اهمیت برشمرد و اظهارکرد: با هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و دولتی و شناسایی افراد مستعد و نیز تسهیل کارها، پیشرفت برنامه عملیاتی در حوزه خودکفایی مطلوب‌تر خواهد بود.

کیخا گفت: دریافت تسهیلات برای مشاغل خانگی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، خود اشتغالی ۵۰ میلیون تومان که برای مددجویان تحت حمایت ۳۰ میلیون تومان نیز بنا به شرایط شغلی قابل پرداخت است.


رییس کمیته امداد اداره‌ی دو شهرستان زاهدان افزود: اگر فرد حقیقی یا حقوقی از مددجویان این نهاد را به کار گیرد، به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات نیز دریافت وتا مدت ۲سال حق بیمه کارفرما توسط امداد پرداخت خواهد شد.


وی با اشاره به اشتغال ۲۲نقر مددجوی این نهاد در طرح کارفرمایی خاطرنشان کرد: این تعداد اشتغال با همت ۵ کارفرما ایجاد و در این خصوص ۲۵۰ میلیون تومان هم تسهیلات به کارفرمایان پرداخت شده است.


کیخا تصریح کرد: همچنین در سال گذشته این اداره ۳۱۵ طرح و با اعتبار ۷ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت اجرا کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!