کلاس‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد


کلاس‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: کلاس‌های تئوری و کارآموزی تمامی دانشکده‌ها و گروه‌های استاژری و پایین‌تر دانشکده پزشکی با هدف کاهش احتمال بروز بیماری‌های تنفسی و اطمینان خاطر خانوادهها از امروز /دوشنبه/ تا پایان هفته تعطیل است.

دکتر محمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چند هم‌اینک مورد خاصی از ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده اما آمادگی در برابر بحران‌ها از رسالت‌های مهم کادر بهداشت و درمان است.

وی افزود: بیمارستان‌ها و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای مبارزه با ویروس کورونا در حالت آمادباش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: دوره‌های توجیهی ویژه پزشکان، پرستاران و کارکنان آزمایشگاه و سایر کادر درمان برای مبارزه با کورونا ویروس اجرایی شده است.

وی افزود: در صورت شناسایی مواردی از بیماری کرونا در هر نقطه از کشور، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود و اقدامات لازم توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی هم طبق دستورالعمل انجام خواهد شد.

شهری گفت: هموطنان به این نکته توجه داشته باشند که تنها منبع معتبر برای ارائه اطلاعات آموزشی و اخبار مربوط به کرونا متخصصان و مسوولان وزارت بهداشت هستند و این اطلاعات تنها از طریق سایت‌ها و کانال‌های رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا تا کنون مدارس، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه آزاد،کتابخانه‌های عمومی، تمامی مهدکودک‌ها و مراکز روزانه توانبخشی تحت نظارت بهزیستی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا تا پایان هفته تعطیل شد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!