مراجع معظم تقلید شرکت در انتخابات را واجب می‌دانند/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی حضور مردم در انتخابات را نشان از رشد سیاسی می‌داند


مراجع معظم تقلید شرکت در انتخابات را واجب می‌دانند/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی حضور مردم در انتخابات را نشان از رشد سیاسی می‌داند

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بهشهری با اشاره به اینکه مراجع معظم تقلید با تاکید بر پیوند دین و سیاست، شرکت در انتخابات را واجب شرعی می‌دانند،گفت:شرکت در این رویداد مهم در خنثی کردن نقشه دشمنان تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین موسوی بهشهری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچم دیانت و تشیع را در جهان برافراشته است، اظهار کرد: دشمن به دلیل ضربه های مهلکی که از نظام جمهوری اسلامی ایران خورده است از هیچ تلاشی برای کاهش حضور مردم در انتخابات دریغ نمی کند.

مسئول دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران (واقع در خیابان پاسداران، روبروی ساختمان بانک مرکزی، شماره 96، واحد 6) با بیان اینکه همه مراجع معظم تقلید به پیوند محکم دین و سیاست اعتقاد دارند و سیاست منهای دیانت را رذالت می کنند، گفت: مراجع عظام تقلید به دلیل ریشه های دینی نظام جمهوری اسلامی، شرکت در انتخابات را واجب شرعی و عقلی می دانند.

وی با اشاره به سخنی مهم از امام خمینی (ره) درباره انتخابات «چه بسا که در برخی مقاطع حضور نیافتن در انتخابات یا مسامحه در آن، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است، پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و الا کار از دست همه خارج خواهد شد. این وظیفه ای است شرعی و ملی و انسانی، که همه باید به آن عمل کنیم و همه ما باید در انتخابات شرکت کنیم» تاکید کرد: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی نیز بر همین اساس، همیشه مردم را به شرکت حماسی و خوب در انتخابات دعوت می کنند و این بار نیز با اشاره به تحولات داخلی، منطقه خاورمیانه و جهان، شرکت در این رویداد مهم را در خنثی کردن نقشه دشمنان مهم ارزیابی کردند.

موسوی بهشهری با بیان اینکه آیت الله العظمی نوری همدانی شرکت در انتخابات را نشان دهنده رشد و بلوغ سیاسی افراد می دانند، اضافه کرد: همه باید طبق سخن امام راحل که فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است و در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، در انتخابات دوم اسفند ماه شرکت کنند.

این کارشناس در حوزه دین در پایان گفت: شرکت در انتخابات علاوه اینکه واجب شرعی است از نظر عقلی نیز الزامی است، همانطور که مقام معظم رهبری اخیرا از تمام ملت ایران خواستند برای حفظ و تقویت امنیت و عزت کشور در انتخابات شرکت کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان