سپس برای ارتقای ظرفیت نگهداری، سیاست افزایش سرمایه را دنبال کرد. هرچند کارها خوب پیش می‌رفت اما افزایش هزینه‌های درمان و مطالبات بیمه‌ای این شرکت را در شرایط خاصی قرار داد. با تغییر مدیریت‌ها شرایط سخت‌تر شد تا جایی که بیمه دی تا مرز زیانی بزرگ پیش رفت و بیمه‌گذاران درمان برای گرفتن خسارت در مقابل ساختمان به اعتراض صف کشیدند. این برهه بحرانی با آمدن مجید بختیاری به‌عنوان مدیرعامل رفته‌رفته تبدیل به شرایط مطلوب شد. بختیاری و تیمش با برنامه‌ریزی درست و جلب همکاری سهامداران و البته همراهی بیمه مرکزی توانستند طی سه سال شرایط را تغییر داده و بیمه دی را احیا کنند. همان زمان بود که شعار با شما برای جبران انتخاب شد. تابستان ۹۷ بختیاری از بیمه دی جدا و این نگرانی ایجاد شد چه کسی جای او را می‌گیرد، اما هیات‌مدیره نگران نبود، زیرا نام فردی که در تیم مدیر قبلی بود و این توان را داشت که برنامه‌های ترمیمی را ادامه دهد روی میز بود. با انتخاب محمد رضا کشاورز به‌عنوان مدیرعامل، برنامه‌ها با سرعت بیشتری اجرا شد تا جایی‌که امسال در دو شاخص فروش و بهره‌وری کل عوامل رتبه نخست صنعت بیمه را کسب کرد.

بسیاری اعتقاد دارند بیمه دی با اتکا به خرد جمعی و همدلی توانست مسیرصعودی خود را طی کند. به گفته یکی از کارشناسان بیمه دی، مدیرعامل این شرکت ارتباط خوبی با کارکنان دارد، پذیرای ایده‌های نوست و اگر لازم باشد شخصا برای مذاکرات همراه تیم فروش می‌رود. بیمه درمان تکمیلی ایثارگران یکی از قراردادهای بزرگ این شرکت است که متناسب حق بیمه قابل توجه‌اش سرویس‌دهی و خدمات بالایی دارد. بیمه دی امسال در انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با انجمن اهدای عضو ایرانیان، خانواده جانبخشان را تحت‌پوشش قرار داد. این شرکت طبق آخرین آمار منتشره مبلغ ۴ هزارمیلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است که بخشی از آن مربوط به قرارداد ایثارگران و بخشی مربوط به سایر قراردادها و رشته‌های بیمه‌ای است.گفته می‌شود پرتفوی خارج از قرارداد ایثارگران دی با پرتفوی چند شرکت بیمه برابری می‌کند.

این در حالی است که ۸ درصد پرتفوی بیمه دی توسط شبکه فروش تولید و ۹۲ درصد آن به‌طور مستقیم تولید می‌شود. فروش مستقیم یکی از تکنیک‌های مدیریتی در شرکت‌های بیمه برای کنترل هزینه‌ها و امکان‌سازی رشد فروش است، زیرا در فروش مستقیم کارمزد نماینده نیست و قراردادهای بزرگ گروهی موجب می‌شود، جامعه بزرگی با شرکت بیمه آشنا و سایر نیازهای بیمه‌ای خود را از شبکه فروش آن بیمه‌گر خریداری کنند. سبقت بیمه دی از لحاظ فروش از سایر شرکت‌های بیمه، مسوولیت آن را برای حفظ این جایگاه بیشتر کرده است. باید دید بیمه دی در سال ۹۹ چه برنامه‌هایی برای حفظ این جایگاه دارد.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند