راهیابی 12 اثر به بخش نهایی جشنواره دانشجویی تک نفره مشهد


راهیابی 12 اثر به بخش نهایی جشنواره دانشجویی تک نفره مشهد

دبیر جشنواره تئاتر تک نفره دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گفت: در جشنواره مونولوگ گویی که به صورت تک نفره برای اولین بار در مشهد توسط دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ وهنر برگزار می شود، تا کنون 12 اثر به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا کردند.

دبیر جشنواره تئاتر تک نفره دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گفت: در جشنواره مونولوگ گویی که به صورت تک نفره برای اولین بار در مشهد توسط دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ وهنر برگزار می شود، تا کنون ۱۲ اثر به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی خادمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر تنها دانشگاه در سطح استان خراسان رضوی است که ۹ رشته هنری را عرضه می نماید.

وی ادامه داد: این جشنواره مختص به دانشجویان رشته سینما و تئاتر است که برای اولین بار در مشهد برگزار می شود.

دبیر جشنواره تئاتر تک نفره همچنین خاطرنشان کرد: ۵۴ متن به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی ۳۰ متن انتخاب شد و از این تعداد پس از تمرین و بازبینی توسط داورین این جشنواره در مجموع ۱۲ اثر به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

خادمی با بیان اینکه این جشنواره به صورت دانشجویی برگزار می شود، گفت: اغلب مخاطبین ما نیز دانشجو هستند و البته سایر مهمانان دیگر نیز حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: هدف از این جشنواره این بود که دانشجویان آموخته های خود را رونمایی کنند و دست به تولید آثار نمایشی بزنند.

دبیر جشنواره دانشجویی تک نفره همچنین اعلام کرد: داوران بخش نهایی استاد رضا صابری، محمد مداح حسینی و ریحانه سلامت هستند که هر سه از هنرمندان خوب عرصه تئاتر هستند.

خادمی همچنین افزود: یکی از ویژگی های این جشنواره مونولوگ گویی است که یعنی به صورت تک نفره برگزار می شود البته کار تئاتر ویژگی گروهی دارد اما بازیگری بر روی صحنه تک نفره است و کلیه زمان آثار بین ۳۵ تا ۴۰ دقیقه است. همچنین غالب آثار متون خارجی هستند زیرا این آثار قابلیت اجرای تک نفره را دارند. و تولید تیم اجرایی بچه های دانشگاه است.

وی در پایان اظهار داشت: جشنواره تئاتر تک نفره از ۵و ۶ اسفندماه آغاز می شود و روز ۷ اسفند ماه ساعت ۶ اختتامیه خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست