جداسازی آب شرب و غیرشرب ضروری است


جداسازی آب شرب و غیرشرب ضروری است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در هیچ جای دنیا نداریم که آب تصفیه‌شده باکیفیت بالا در حوزه شرب، استحمام و موارد بهداشتی استفاده شود، باید جداسازی آب شرب و غیر شرب جدی گرفته شود.

علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار قزوین در مراسم یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی استان قزوین که امروز چهارم اسفند ماه در سالن اجتماعات شرکت برق قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در مقطعی نیاز بود که آب و فاضلاب روستایی داشته باشیم اما اکنون با توجه به شرایط نیاز به یکپارچه‌سازی احساس می‌شد و یکپارچه‌سازی به نفع مردم خواهد بود.

وی افزود: از ظرفیت هر دو شرکت برای جبران نواقص استفاده می‌شود همچنین از ظرفیت‌های مالی این شرکت در حوزه روستایی بیشتر استفاده خواهد شد و نیروی انسانی نیز حتماً مورداستفاده بیشتری قرار خواهد گرفت و باید در انتصابات بین هر دو شرکت توازن برقرار شود.

به گزارش ایسنا، معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: طی پنج سال آینده تعداد زیادی از نیروهای شرکت آب و فاضلاب شهری بازنشسته می‌شوند که باید برای این موضوع برنامه‌ریزی و نیروسازی خوبی صورت بگیرد تا کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای ساختمان اداری این مجموعه نیز رایزنی لازم صورت گرفته و در محل موردنظر در حال تأسیس است، این ساختمان سال آینده افتتاح می‌شود و نیاز سخت‌افزاری را برآورده خواهد کرد.

فرخزاد بیان کرد: در بخش شهری درخواست داریم موضوع آب طالقان با اولویت آب‌رسانی به شهر آبیک به بهره‌برداری برسد، همچنین فرهنگ‌سازی استفاده از آب نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، در این حوزه کم‌کار شده است، ما در هیچ جای دنیا نداریم که آب تصفیه‌شده باکیفیت بالا در حوزه شرب و بهداشتی استفاده شود و باید جداسازی آب شرب و غیر شرب عملی شود.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: در بافت فرسوده شهر قزوین مشکلات بسیار است و هرروز شاهد شکستگی هستیم این امر نیز باید موردتوجه قرار بگیرد، در تصفیه‌خانه فاضلاب‌های شهری و همچنین فاضلاب مناطق روستایی به‌ویژه در مکان‌هایی که با مسائل زیست‌محیطی در ارتباط است نیز مشکلات جدی وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها