کانون های فرهنگی هنری می تواند فرهنگ ایرانی اسلامی را تقویت کند


 کانون های فرهنگی هنری می تواند فرهنگ ایرانی اسلامی را تقویت کند

سیدزاده با اشاره به ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این مجموعه می‌تواند زمینه‌ساز تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و موجب تبلور دوباره آن در سطح جامعه شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد،«سید سعید سیدزاده» با اشاره به جایگاه اثرگذار کانون های مساجد اظهار کرد: با آشنا شدن با مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد به این نتیجه رسیدم جایی که می‌توان به آن امید داشت تا مجدداً فرهنگ ایرانی و اسلامی را در جامعه متبلور کند، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

داور بخش فیلم رویداد ملی فهما ادامه داد‌: ما انقلابمان را از مساجد شروع کردیم ما بچه هایی بودیم که در مساجد شکل گرفتیم هر چند وقتی گرفتار زرق و برق دنیا شدیم فراموش کردیم که از کجا آمده ایم و قرار بود به کجا برویم. اما امیدوارم که کانون‌های مساجد شرایطی را ایجاد کنند که شاهد این رویداد مهم باشیم که انقلاب اسلامی به دست بچه های مسجد مجدداً بازسازی می شود و آرزو و خواسته امام ر احل و فرامین مقام معظم رهبری به دست بچه های مسجد عملیاتی شده و این انقلاب تا آن سوی مرزهای جغرافیایی منتقل می‌شود.

«سیدزاده» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای رویداد ملی فهما گفت: امیدوارم این برنامه و برنامه ریزی ها در مساجد کشور شرایطی را فراهم کند که ما به این اهداف نزدیک شویم. در رابطه با فیلم‌های عرضه شده در این رویداد نیز باید به این نکته اشاره کنم که هرچند امروز برای بچه‌های مسجدی آغاز راه است اما بارقه هایی از امید در همین آثار هم دیده می شود.

وی ادامه داد‌ : فیلم‌هایی که در این رویداد به نمایش گذاشته شد انسان را امیدوار می‌کند به قدری که تصور می‌کنم حتی جشنواره فجر امسال هم چنین امیدی در مخاطب ایجاد نکرد. فیلم‌هایی که در این رویداد عرضه شده ما را به امیدواری رساند.

این داور بخش فیلم رویداد ملی فهما با بیان اینکه شروع این رویداد در بخش فیلم یک شروع خوب است گفت: فکر می‌کنم برای اینکه این رویداد عقیم نماند باید یک برنامه‌ریزی قوی وجود داشته باشد تا جایی که من اطلاع دارم سامانه‌ای ایجاد شده که می تواند به عنوان زیربنا مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و ارتباط با مساجد و کانون ها را به گونه‌ای تنظیم و تقویت کند که بتوان به شکل داده و ستاده، یعنی رفت و برگشتی میان ستاد و اعضای کانون ها ارتباط برقرار کرد.

وی ادامه داد: نیاز است شرایطی ایجاد شود که اعضای کانون ها از طریق همین سامانه از نظر آموزشی، فکری و پشتیبانی تقویت شوند و به این وسیله در سال آینده شاهد رشد چشمگیر اعضای کانون های مساجد در بخش فیلم باشیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !