مزار المهندس به محل مخالفت با سیاست های آمریکا در عراق تبدیل شده است


مزار المهندس به محل مخالفت با سیاست های آمریکا در عراق تبدیل شده است

بغداد - ایرنا - وبگاه المانیتور روز یکشنبه گزارش داد که مزار ابومهدی المهندس به مکان مخالفت با سیاست های آمریکا در عراق تبدیل شده است و روزانه هزاران نفر از داخل و خارج عراق به زیارت آن می روند.

به گزارش المعلومه، این تار نمای خبری آمریکایی در گزارش خود به نقل از مسئول امنیتی قبرستان وادی السلام نجف نوشت که مزار شهید ابومهدی المهندس دیگر یک قبر ساده نیست بلکه به یک حرم تبدیل شده است و روزانه هزاران زن و مرد از داخل عراق و کشورهای مختلف از جمله ایران، لبنان و بحرین به زیارت آن می روند.
المانیتور افزوده که قبر شهید ابو مهدی المهندس به نقطه توقف هزاران زائر شیعه تبدیل شده است که روزانه برای زیارت حرم امام علی (ع) به نجف می آیند.
این پایگاه خبری تحلیلی ادامه داده که ام حسین (مادر حسین) یکی از زائران که سر تا پا سیاه پوشیده بود گفت که او برای احترام به ابو مهدی ،‌ مسیری به طول ۴۵۰ کیلومتر را پیاده از استان بصره در جنوب عراق به نجف آمده است.
ام حسین همچنین گفت که هر بار به زیارت امام علی (ع) می آییم در کنار قبر شهید قهرمان ابومهدی المهندس توقف می کنیم.
این گزارش همچنین افزود که هر روز از ساعت های ابتدایی صبح و تا بعد از غروب آفتاب داخل قبرستان پر از وسایل نقلیه ای می شود که زائران را پای مزار شهید ابو مهدی المهندس منتقل می کنند.
یکی دیگر از زائران به نام سعاد که بر قبر شهید ابومهدی المهندس ایستاده و اشک هایش جاری شده بود گفت که از بصره برای احترام به شهید شجاعی که در نابودی داعش سهیم بود آمده است.
سعاد گفت که شهادت ابومهدی المهندس واقعا بر ما و بر تمام الحشدالشعبی تاثیر گذاشت.
این روزنامه همچنین به نقل از یک زائر ایرانی به نام رضا عبادی که از کرمان زادگاه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی آمده بود نوشت: ما به اینجا آمده ایم تا احترام خود را به این مرد (ابومهدی المهندس) که هم برای ایرانیان و هم برای عراقی ها عزیز است را نشان دهیم و هیچ گاه یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را فراموش نخواهیم کرد.

شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بامداد سوم دی ۹۸ به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور تروریست آمریکا در حمله پهپادی نیروهای این کشور در نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

ابومهدی المهندس، با عنوان قائم مقام تشکیلات الحشدالشعبی طی سال های 2014 تا هنگام شهادتش در دو ماه پیش نقش بزرگی در جنگ علیه داعش ایفا کرد و شخصیتی به شدت محبوب در میان نیروهای الحشدالشعبی و جامعه شیعیان عراق بود و شهروندان اهل سنت ،کردها و سایر طیف های عراقی نیز برای او احترام ویژه ای قائل بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت