همه دستگاه‌های اجرایی گناوه برای پیشگیری از شیوع کرونا همکاری کنند


همه دستگاه‌های اجرایی گناوه برای پیشگیری از شیوع کرونا همکاری کنند

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دراین شهرستان همه دستگاه‌های اجرایی مشارکت و با همفکری و تعامل بخوبی عمل کنند تا سلامتی مردم و مسافران ایمن شود و دچار مشکل نشوند.

غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم در مبارزه با شیوع ویروس کرونا که بار روانی در جامعه ایجاد شده موفق و بهتر عمل کنیم و این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی اظهارداشت: آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بین مردم از دیگر راهکارهای اساسی در برابر شیوع ویروس کرونا در منطقه است.

مهرجو گفت: با توجه به اینکه طبق تصمیم استان بوشهر همه مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل است در همین ارتباط بر پرهیز از شکل گیری تجمع مردمی تاکید شد.

فرماندار گناوه افزود: با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و رعایت مسایل بهداشت فردی و محیطی توسط مردم، پیک این بیماری در مدت ۱ تا ۲ هفته عبور و شرایط عادی خواهد شد.

وی اظهارداشت: کنترل ملوانان قبل از رسیدن به خشکی، سرکشی و نظارت و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و پایانه‌های مسافربری در دستور کار ادارات مرتبط قرار گیرد.

مهرجو گفت: در بحث مبارزه با ملخ‌های صحرایی نیز از ادارات و نهادها انتظار می‌رود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: به‌رغم اینکه سرایت ویروس کرونا واگیری بالایی دارد اما تلفات آن در مقایسه با بیماری‌های ویروسی کشنده در حد پایین و ۲ درصد است.

محمد بازیاری افزود: تاکنون موردی مبنی بر مبتلاشدن به این بیماری در استان بوشهر و شهرستان گناوه وجود نداشته‌است.

وی اظهارداشت: باتوجه به کمبود ماسک در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های کالای پزشکی در این زمینه از صادرات متوقف شده و وزارت بهداشت تمهیدات لازم اتخاذ کرده‌است که بزودی در مراکز بهداشتی و دیگر نقاط تجمعی شهرستان توزیع خواهد شد.

شهرستان گردشگرپذیر گناوه در شمال استان بوشهر و از نقاط پر تردد هموطنان از اقصی نقاط کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!