بازار داغ کلاهبردارهای اینترنتی با تبلیغ دم نوش های لاغری!/زنان مشتریان اصلی رژیم- شوک های لاغری


بازار داغ کلاهبردارهای اینترنتی با تبلیغ دم نوش های لاغری!/زنان مشتریان اصلی رژیم- شوک های لاغری

پزشکان تغذیه معتقدند که رژیم های کوتاه مدت لاغری نه تنها فرد راغ به وزن و سایز ایده آل خود نمی رساند بلکه با عوارضی همچون تحلیل عضلانی، پوکی استخوان، کم خونی، ریزش مو و ازبین رفتن طراوت پوست آنها می شود و در واقع لاغری که آنها تجربه می کنند در پی از دست دادن چربی های موجود در عضلات شان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین یاس، تناسب اندام یکی از دغدغه های امروزی زنان و مردان جامعه است. زیبایی اندام باعث اعتماد به نفس بیشتر شده و از سوی بسیاری از افراد به عنوان یکی از راه های کسب اعتبار و مقبولیت بین مردم شناخته می شود. بیش از دو دهه است که توجه افراطی به زیبایی اندام بین زنان جامعه، چنان رونق گرفته است که از مرحله سلامتی به وسواس فکری نسبت به سایز بدن و چاقی و لاغری صورت، کمر، بازو ، سینه ... تبدیل شده است!

شاید باورش بسیار سخت باشد که یکی از دلایل مهم در شیوع اعتیاد بین زنان و دختران جامعه، رسیدن به زیبایی اندام در فاصله زمانی اندک و بدون زحمت و ورزش است به صورتی که فروش برخی از مواد مخدر صنعتی که مصرف آن در ابتدای ابتلا موجب لاغری و کم شدن اشتها و بالارفتن تحرک می شود، در بسیاری از مراکز زنانه به ویژه آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی بالا رفت!
این روند فقط مختص به استفاده از مواد شیمایی و یا رژیم های سخت برای لاغری نبوده و نیست! توجه بیش از اندازه به تناسب اندام و زیبایی چهره کار را به جایی رسانیده است که برخی از افراد از زیبایی به سمت متفاوت بودن رفته و بعد از انجام مراحل گوناگون لاغری دست به اعمال جراحی های متفاوت می زنند تا علاوه بر چاق و لاغر کردن بخش های مختلف بدن، بتوانند همراه با مد! شکل و ظاهر آن را نیز تغییر داده و به مدل مورد نظر وپسند خود و جامعه ! نزدیک شوند.
پدیده های عجیب و غریبی نیز در این راستا ظهور و بروز کردند که از جمله آنها می توان به « سحر تبر » اشاره کرد که این دختر جوان که زمینه های بیماری های روانی را نیز داشت با شکل و شمایل های عجیب و غریب که ساخته شده توسط نرم افزارهای فتوشاپی و بخشی از آن نیز عمل جراحی بود چند سالی فضای مجازی را جولانگاه رفتارهای خارج از عرف خود کرده بود!
اما روی صحبت این یادداشت پیرامون مسئله ای است که در ایام نزدیک به عید بازار گرم تری به خود می گیرد، مسئله ای که همه اقشار جامعه در برداشته و هر فردی متناسب با شرایط اقتصادی و فرهنگی خود می تواند در آن غوطه بخورد .. مسئله مورد نظر ما « رژیم های لاغری کوتاه مدت است » که در فضای مجازی با عناوینی چون « رژیم شوک، دستور لاغری در ۱۰ روز برای مانکن شدن» ؛ « لاغری تا عید ۹۹ با ۱۰ نکته طلایی» ؛ « چی بخوریم تا لاغر شویم » ؛ « رژیم لاغری فشرده »، « معرفی سریع ترین رژیم های لاغری» ...
بر خی نیز پا را فراتر گذاشته و در فضای مجازی کار خود را از صدور یک نسخه اینترنتی به یک درآمد اینترنتی تبدیل کرده اند و با راه اندازی کانال های لاغری با عناون مختلف ضمن دادن مشاوره های تلفنی و تجویز نسخه بر اساس مزاح مخاطب خود آنها به خوردن انواع دم نوش ها و صبحانه های ۴۰ روزه و ترک برخی از عادات آنها سفارش می کنند!
اما چیزی که مهم است توجه به این نکته است که آیا به راستی این دست لاغر شدن ها و این گونه مشاوره گرفتن ها کاری درست و بهداشتی است ؟ آیا این اقدامات می تواند سلامتی بدن را به خطر بیندازد ؟
خب نکته ای که در نخستین مرحله باید به آن توجه داشت این است که آیا صرف معروف شدن یک کانال تلگرامی یا اینستاگرامی در فضای مجازی و جامعه می تواند دلیلی محکمه پسند برای اعتماد به چینین افرادی باشد؟ پاسخ خیر است ! افرادی که پشت سیستم این دست کانال ها قرار دارند شناخته شده نیستند، مدرک تحصیلی و گذشته کاری آنها برای مخاطبان پوشیده است و بسیاری از آنها با سوء استفاده از نام پزشکان و متخصصان شناخته شده در این عرصه به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند و تنها چیزی که به آن توجه ندارند سلامتی بدن است چرا که نسبت به آن علمی ندارند!
نکته مهم دیگر این که همه این رژیم ها زمانی ۴۰ روزه را در بر می گیرد و به عبارتی به دنبال سم زدایی و دفع مواد سمی و مضر از بدن انسان هستند حال کدام مواد و به چه میزان فقط خدا می داند!؟ دم نوش هایی که مظلوم نما هستند اما مصرف آنها به صورت طولانی مدت می تواند از آنها قاتلی خاموش بسازد!
مثلا دم نوش گیاه گل گاوزبان اگر چه علائم سوداوی را در بدن را کاهش می دهد و اثرات خواب آوری و آرامش بخشی را به همراه دارد، اما مصرف این گیاه بیش از یک ماه به طور مداوم مسمومیت کبدی را به همراه دارد. زیاده روی در مصرف گل گاو زبان به علت وجود آلکالوئید سبب افزایش ابتلا به سرطان کبد می شود.
آویشن اگر چه برای کاهش فشارخون ، کم شدن پوسیدگی دندان و .. مفید است اما مبتلایان به کم و پر کاری تیروئید از مصرف آویشن خود داری کنند، مصرف زیاد گیاه و یا دمنوش آویشن در دوران بارداری احتمال سقط جنین را افزایش می دهد
و اما دارچین هم برای خود مظلومی خطرناک است که مصرف بیش از اندازه آن می تواند باعث زخم دهان، ریسک سرطان، آسیب کبد، پایین آمدن قند خون، مشکلات تنفسی و اختلالات دارویی شود.
از این رو باید به مصرف کننده ایرانی که این روزها اشتیاق زیادی به داروهای گیاهی نشان می دهد، خبر داد که داروهای گیاهی هم مانند داروهای شیمیایی عوارضی دارند و از قضا این عوارض می توانند خطرناک تر هم باشند و در مواردی حتی منجر به مرگ مردم هم بشوند. نکته دیگر این است که خیلی از داروهای شیمیایی که مردم به دلیل شیمیایی بودن از آنها ترس دارند، ریشه گیاهی دارند، چرا که طب امروز برخاسته از طب قدیم است.
از این جهت که عوارض داروهای شیمیایی به دلیل مشخص بودن فرمول شان و آزمایش هایی که به طور مشخص روی هر کدام از آنها انجام شده تا حد زیادی قابل پیش بینی هستند و پزشکی که یک دارو را تجویز می کند، علم مواجهه با عوارض آن را هم دارد اما وقتی یک داروی گیاهی که از سوی بیماران استفاده می شود و آنها بعد از مواجهه با عوارض آن به پزشک مراجعه می کنند، او اولا به درستی نمی داند که چه اتفاقی افتاده و ضمنا راه های جلوگیری از بروز عوارض یا متوقف کردن آنها را هم به درستی نمی داند و نیاز دارد که تلاش بیشتری بکند و آزمایش های مختلفی تجویز کند تا بفهمد مشکل از کجاست.
ضمن این که خیلی از مردم داروهای گیاهی را از محل مناسب تهیه نمی کنند و معلوم نیست عطاری که این گیاه را در اختیارشان گذاشته آن را با چه چیزهای دیگری مخلوط کرده و همین موضوع هم مزید بر علت می شود و پزشکان به سختی می توانند اتفاقی که افتاده را تشخیص بدهند و مدیریت کنند.
حال به بخش رژیم های کوتاه مدت بر می گردیم، موردی که در ماه آخر سال بسیار رونق می گیرد. سؤال اساسی درباره کم کردن وزن این است که آیا می توان هر آنقدر که توان داشت از وزن بدن کم کرد؟ آیا درست است که فکر کنیم هر چه میزان وزن ما کم می شود در واقع از چربی های اضافی بدن کم شده است؟
پزشکان و متخصصان بر این باور هستند که رژیم های سخت و غیرمعقول لاغری، عوارض بیماری زایی بسیار خطرناکی دارند که به مرور زمان در افرادی که از این دسته از رژیم ها تبعیت می کنند، بروز می کند.سیستم ایمنی بدن وظیفه حفظ حیات را برعهده دارد؛ بنابراین در زمانی که با کمبود انرژی مواجه می شود در اولین اقدام برای جبران این کمبود به سمت عضلات می رود و با مصرف چربی های موجود در عضلات سوخت خود را تامین می کند. در نتیجه این گونه رژیم ها نه تنها فرد به وزن و سایز ایده آل خود نمی رسد بلکه با عوارضی همچون تحلیل عضلانی، پوکی استخوان، کم خونی، ریزش مو و ازبین رفتن طراوت پوست نیز مواجه می شود.
همچنین تبعیت از رژیم های سخت لاغری، در فرد ولع خوردن ایجاد می کند بنابراین پس از مدتی فرد از گرفتن این رژیم ها خسته می شود و به پرخوری روی می آورد و این روند زمینه ساز افزایش سریع تر وزن می شود.
نکته مهم دیگر این است که پزشکان تغذیه متفق القول معتقدند که تبلیغات رژیم های سریع لاغری نه تنها صحت علمی ندارد بلکه یک کلاهبرداری بزرگی است که عوامل آن می تواند از سوی قوه قضاییه و نیروی انتظامی به دلیل به خطرانداختن سلامت جسمی و روحی مردم و به تبع آن جامعه مورد تعقیب قضایی قرار گیرد.
از نظر این پزشکان حد طبیعی کاهش وزن برای لاغر شدن ۲ تا ۴ کیلوگرم در هرماه است که علاوه بر اصلاح میزان کالری فرد باید سبک زندگی، عادت ها و انتخاب هایش را اصلاح کند!
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !