طرز تهیه لازانیا گوشت و قارچ که خیلی لذیذ و بی‌نظیر است


لازانیا یکی از آن خوراکی هایی است که شما از روی سیری هم دلتان می خواهد یک برش خوشمزه آن را امتحان کنید و چه چیزی بهتر از... نوشته طرز تهیه لازانیا گوشت و قارچ که خیلی لذیذ و بی‌نظیر است اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

لازانیا یکی از آن خوراکی هایی است که شما از روی سیری هم دلتان می خواهد یک برش خوشمزه آن را امتحان کنید و چه چیزی بهتر از یک برش لازانیای مخصوص خانگی!! این شما و این طرز تهیه لازانیا گوشت و قارچ که خیلی لذیذ و بی‌نظیر است!

طرز تهیه لازانیا گوشت و قارچ که خیلی لذیذ و بی‌نظیر است

طرز تهیه لازانیا گوشت و قارچ که خیلی لذیذ و بی‌نظیر است

لازانیا گوشت و قارچ

مواد لازم:

– ۱ بسته پاستای لازانیا

– ۵۰ گرم پارمسان

– روغن

سس راگو:

– ۲ عدد پیاز حسابی ریز شده

– ۷۰ گرم گوشت چرخ کرده

– ۶ ورقه‌ی نازک گوشت (بیکن)

– ۳ عدد گوجه فرنگی کوچک ریز شده

– ۱ عدد برگ بو

– ۲۵۰ میلی لیتر نوشیدنی قرمز! مطلب مرتبط: ۱۷ دستور پخت غذا برای کاهش وزن و افزایش نیروی عضلانی

بشامل قارچ:

– ۷۰ گرم کره

– ۵۰ گرم آرد ساده

– ۵۰۰ میلی لیتر شیر

– 1۰۰ گرم قارچ دکمه‌ای خرد شده

– 2۰۰ گرم قارچ شاه صدف خرد شده

– ۱۰۰ گرم girolles خرد شده

– ۱ مشت قارچ تیره‌سر

– ۶ برگ مریم گلی مطلب مرتبط: تغذیه در محل کار: ۱۰ پیشنهاد ناهار خوشمزه برای سرکار

طرز تهیه:

۱. در یک قابلمه‌ی بزرگ، گوشت چرخ کرده و ورقه‌های گوشت (بیکن) را تا زمانی که گوشت چرخ کرده قهوه‌ای می‌شود بپزید. آن را از روی اجاق بردارید و کنار بگذارید.

۲. ۲ قاشق غذاخوری روغن را درون تابه گرم کنید و پیازها را تا زمانی که نرم می‌شوند بپزید اما نگذارید رنگ بگیرند. گوشت را دوباره اضافه کنید، سپس نوشیدنی قرمز روی آن بپاشید و به مدت ۱۰ دوازده دقیقه‌ی دیگر بپزید، گاهگاهی هم بزنید. گوجه‌ها را اضافه کنید، برگ بو و همین طور نمک و فلفل را بیفزایید.

۳. درپوشی روی تابه بگذارید و اجازه دهید مواد بپزد ، گاهگاهی آن را هم بزنید، حدودا یک ساعت. بعد از این، درپوش را بردارید و اجازه دهید نیم ساعت دیگر هم بپزد تا زمانی که راگو غلیظ شود.

۴. آب جوش را روی قارچ تیره سر خشک شده بریزید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورد. ۲ قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه گرم کنید و girolles را بپزید، قارچ‌های دیگر را تا نرم می‌شوند در بسته درون ظرف نگه دارید. مریم گلی را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر بپزید سپس آن را کنار بگذارید.

۵. قارچ تیره‌سر را آبکشی کنید، آب آن را نگه دارید. آب را به سس آرگو اضافه کنید، تیره‌سر را ریز و آن را به سایر قارچ‌ها اضافه کنید.

۶. برای درست کردن بشامل، کره را آب و به آن آرد اضافه کنید. بپزید، تمام مدت هم بزنید، تا مخلوط آرد به رنگ طلایی در بیاید.

۷. در قابلمه‌ای جدا، شیر را تا حد جوشیدن گرم کنید. هر بار کمی از آن را درون مخلوط آرد و کره اضافه کنید، تا زمانی که با هر اضافه کردن نرم می‌شود بزنید. این کار را تا زمانی که کل شیر اضافه می‌شود ادامه دهید، بعد سس را بجوشانید و به مدت حدودا پنج شش دقیقه بپزید تا سس غلیظ شود. روی آن نمک و فلفل بپاشید، بعد قارچ‌ها را اضافه کنید و آن را کنار بگذارید.

۸. فر را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید.

۹. برای درست کردن لازانیا، یک لایه آرگو اضافه کنید، بعد یک لایه ورقه‌ی پاستا. روی آن یک لایه‌ی بسیار نازک بشامل قارچ بمالید، بعد یک لایه‌ی دیگر ورقه‌ی پاستا، سپس یک لایه آرگو.

۱۰. یک لایه‌ی نازک دیگر بشامل اضافه کنید، بعد ورقه‌های پاستا، بعد همین مراحل را تا انتها ادامه دهید. در لایه‌ی آخر ورقه‌های پاستا، باقی بشامل را اضافه کنید تا اینکه یک لایه‌ی ضخیم و خوب به دست بیاید. پنیر پارمزان را روی آن رنده کنید و به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه بپزید تا طلایی و حباب دار بشود.

۱۱. با سالاد دارای سرکه‌ی تند سرو نمایید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: greatbritishchefs

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...