سه استان پُرتقاضا در اخذ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده


سه استان پُرتقاضا در اخذ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

عصر اعتبار- مدیر امور اعتباری بانک مسکن از مشاهده «رشد تقاضا» برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهرهای مختلف کشور خصوصاً شهرهای بزرگ طی هفته های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از هیبنا، محمدحسن علمداری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا 19 بهمن ماه، سازندگان بیش از 9 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای کشور موفق به تشکیل پرونده تسهیلات نوسازی در بانک شدند، افزود: در هفته های اخیر با تعیین تکلیف یارانه نرخ سود تسهیلات نوسازی و شروع انعقاد قراردادپرداخت این تسهیلات براساس سود حمایتی، شاهد استقبال سازندگان و تولیدکنندگان مسکن در بافت های فرسوده برای دریافت تسهیلات نوسازی هستیم که این نوید روشنی برای سرعت گرفتن طرح بازآفرینی شهری در کشور است.

آن طور که علمداری اعلام کرده است، مبلغ کل تسهیلات منعقد شده از ابتدای سال جاری تا 19 بهمن ماه، برای نوسازی بافتهای فرسوده شهرهای کشور بابت احداث بیش از 9 هزار واحدمسکونی رقمی معادل 564 میلیارد و 738 میلیون تومان بوده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین نقش حمایتی این بانک در تسهیل و تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده در استانهای مختلف کشور را تشریح کرد. محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به حجم تسهیلات پرداختی به متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی در استان های مختلف کشور گفت: از ابتدای دوره یعنی آغاز سال 98 تا 19 بهمن امسال، پس از استان تهران،دو استان خراسان رضوی و اردبیل بیش ترین آمار نوسازی واحدهای مسکونی با حمایت تسهیلاتی بانک مسکن را داشته اند.

به گفته وی، در این بازه زمانی از محل قرارداد عاملیت، سازندگان و مالکان پروژه هایی با ظرفیت 9 هزار و 824 واحد در سراسر کشور موفق شدند با تشکیل پرونده در شعب بانک مسکن قراردادهای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را برای پروژه های خود منعقد کنند.

علمداری با بیان اینکه یکی از محورهای مهم پیش بینی شده دربسته اعتباری سال های اخیر این بانک حمایت تسهیلاتی برایسرعت بخشی به جریان نوسازی بافت فرسوده بوده است، گفت: با توجه به گستردگی بافت فرسوده در استان تهران، متقاضی اخذ تسهیلات برای نوسازی واحد مسکونی نیز بیشتر بوده است به طوری که در این دوره از محل قرارداد عاملیت، مالکان و سازندگان 2هزار و 490 واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات رسیده اند.

وی ادامه داد: پس از تهران، عملکرد شعب دو استان خراسان رضوی و اردبیل نیز در حوزه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده قابل توجه است. مطابق با آمار، در استان خراسان رضوی برای احداث 834 واحد و در استان خراسان رضوی برای ساخت670 واحد قرارداد پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده منعقد شده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین به مجموع رقم تسهیلات پرداختی به متقاضیان سراسر کشور طی این دوره اشاره کرد و گفت: کارنامه عملکرد شعب بانک مسکن در حوزه تسهیلات پرداختی به بافت فرسوده نشان می دهد در این دوره تا تاریخ 19 بهمن امسال، رقمی معادل 314 میلیارد و 307 میلیون و 225 هزار و 706 تومان تسهیلات نوسازی در کل کشور توسط بانک مسکن پرداخت شده است. علمداری به آمار تسهیلات پرداختی شعب سایر استان ها نیز اشاره کرد و افزود: استان های آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، همدان و هرمزگان نیز از جمله استان هایی بوده اند که طی این دوره بیش از 250 واحد مسکونی در بافت فرسوده آنها از طریق تسهیلات بانک مسکن در جریان نوسازی قرار گرفته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس