هشدار نهادهای رسمی: شیوع کرونا در آمریکا می‌تواند همانند چین باشد


هشدار نهادهای رسمی: شیوع کرونا در آمریکا می‌تواند همانند چین باشد
«مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری» موسوم به CDC که زیر نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا فعالیت می‌کند، باتوجه به بازگرداندن مسافران آمریکایی کشتی تفریحی «دیاموند پرنسس» (Diamond Princess) بدون مجوز این نهاد، نسبت به شیوع ویروس کرونا در آمریکا مانند آنچه در چین رخ داده است، هشدار داد.

تارنمای خبری آمریکایی «سیدراپ» ( مرکز پژوهش بیماری های عفونی - CIDRAP) روز یکشنبه با انتشار این خبر نوشت: مقامات مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری در آمریکا هشدار داده اند با وجود اقدامات بی سابقه این سازمان برای ممانعت از شیوع ویروس COVID-۱۹ در این کشور، اما نسبت به شیوع این ویروس به مانند آنچه در چین و دیگر کشورهای همسایه آن رخ داده است، هشدار دادند.

بنابراین گزارش «نانسی مسونیر» (Nancy Messonnier) مدیر این مرکز روز دوم اسفندماه در یک کنفرانس خبری درباره بسته شدن امکان عمومی همچون، مدارس، مراکز تجاری، مکان های عبادی در کشورهایی که شیوع این ویروس در آنها فراگیر شده اشاره و رخ دادن چنین وضعیتی در آمریکا هشدار داد.

تارنمای این نهاد بهداشتی آمریکایی در ادامه نوشت: ابراز نگرانی و هشدار مدیر این مرکز درمانی درست یک روز پس از بازگرداندن مسافران آمریکایی کشتی تفریحی دیاموند پرنسس که توسط دو پرواز، وارد خاک آمریکا شدند، اشاره داشت.

این گزارش می افزاید: بازگرداندن ۳۰۰ مسافر آمریکایی این کشتی تفریحی که در ژاپن در قرنطینه به سر می برد، بدون مجوز و مخالفت CDC صورت گرفت، اما این انتقال به دستور وزارت خارجه آمریکا انجام شد، درحالی که ۱۴ نفر از مسافران آمریکایی این کشتی تفریحی به ویروس کووید-۱۹ COVID-۱۹ مبتلا شده بودند.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۳۱ نفر رسید

مقامات مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری گزارش دادند، تا ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) در مجموع ۳۱ نفر در آمریکا مبتلا به ا ین ویروس شدند، که ازاین میان ۱۸ نفر مرتبط با مسافران آمریکایی کشتی تفریحی بازگردانده شده بوده و ۱۳ مورد دیگر نیز به افرادی است که به خارج از آمریک سفر کرده اند.

بنابراین گزارش از این تعداد هفت مورد مربوط به ایالت کالیفرنیا می شود که این افراد به چین سفر داشته اند.

در ایالت الینویز آمریکا نیز گزارش می شود دو نفر به این ویروس مبتلا شده و در ایالت هایی همچون «ماساچوست»، «واشنگتن»، «آریزونا» و «ویسکانسین» هرکدام یک موردابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که همگی در ارتباط با سفرهای خارجی بوده است.

ویروس کرونا در کانادا نیز شیوع پیدا کرده و شمار مبتلایان به این ویروس به ۹ نفر رسید.

سایت دولتی «کانادا دات سی‌ای» (canada.ca) در این رابطه گزارش داده بودکه از ۴۶۴ شهروند کانادایی در داخل خاک این کشور مورد بررسی و مراقبت ابتلا به ویروس «COVID-۱۹» (کرونا) قرار گرفتند از این تعداد جواب ۹ نفر نسبت به این ویروس مثبت بوده است، از این تعداد سه نفر در ایالت «اونتاریو» و شش نفر دیگر نیز در ایالت «بریتیش کلمبیا» کانادا به این ویروس مبتلا شدند.

هم اکنون چین که مبدا انتشار ویروس کرونا به شمار می رود، گزارش می شود که تنها در روز یکشنبه ۴ اسفندماه ۶۴۸ مورد جدید ابتلا به این ویروس دراین کشور مشاهده شده که شمار کل مبتلایان به کرونا را در چین در مجموع به ۷۶ هزار و ۹۳۶ نفر رسانده است، که تاکنون دوهزار و ۴۴۲ نفر نفر بر اثر ابتلا به این ویروس نیز جان باخته اند، این درحالی است که در خارج از مرزهای چین بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

irna.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا