خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود


خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز دوشنبه هفته جاری با نفوذ امواج ناپایدار به جو این استان، ناپایداری‌های جوی و دریایی افزایش می‎یابد و خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنابراین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر افزایش پوشش ابر، افزایش محسوس دما و وزش باد شدید جنوب شرقی، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی و وقوع بارش پراکنده باران و رعد و برق در برخی نقاط از نیمه شمالی این استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: از اواخر وقت سه شنبه بتدریج بادهای شدید شمال غربی جایگزین جریان‎های جنوبی می‌شود که تا پایان هفته ادامه می‎یابد.

مساعدی ادامه داد: سواحل استان و خلیج فارس از عصر دوشنبه تا پایان هفته به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی و کاهش دید پیش بینی شده‌است.

مساعدی عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر و گاهی جنوب شرقی تا شمال شرقی و از فردا بتدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۶ و گاهی تا ۳۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‏‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۶۰ و گاهی ۹۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۲۰ بامداد، مد اول ۰۸:۳۳، جزر دوم ۱۳:۱۱ و مد دوم ۱۹:۲۸ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند