استاندار کرمانشاه: برپایی نمایشگاه فروش بهاره منوط به تایید دانشگاه علوم پزشکی است


استاندار کرمانشاه: برپایی نمایشگاه فروش بهاره منوط به تایید دانشگاه علوم پزشکی است

استاندار کرمانشاه گفت: نمایشگاه فروش بهاره کرمانشاه در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی برگزاری آن را در رابطه با احتمال شیوع کرونا بدون مشکل اعلام کند، برپا خواهد شد.

هوشنگ بازوند در کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه که امروز (4 اسفند) برگزار شد، از اقدامات کارگروه تنظیم بازار استان قدردانی کرد و افزود: اگرچه نرخ تورم در کرمانشاه هنوز هم بالا است، اما وضعیت خوبی نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر داریم و این موضوع حاصل عملکرد جلسات تنظیم بازار است.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله کنونی نیز تنظیم بازار شب عید برای مردم و تامین کالاها و مایحتاج آنها به میزان و با قیمت مناسب است که ارتباط مستقیمی با سفره آنها دارد.

استاندار کرمانشاه خواستار حساسیت بیشتر دستگاه‌هایِ متولی برای تامین نیازهای شب عید مردم شد و تاکید کرد: یکی از مهمترین این اقلام، میوه است که نباید اجازه بدهیم کمبود و گرانی رخ دهد.

بازوند با انتقاد از اینکه گاهی در سال‌های گذشته و در روزهای بعد از نوروز شاهد کمبود و گرانی میوه بوده‌ایم، عنوان کرد: امسال نیز به نظر می‌رسد 1600 تن سیب و پرتقال برای نیاز استان کافی نباشد، اما اگر جمع‌بندی کارشناسی این است که تامین بیشتر میوه ممکن است باعث ضایعات و یا بی‌کیفیتی شود به همین مقدار کفایت می‌کنیم، اما در صورت نیاز باید میوه بیشتر در زمان کوتاهی تامین شود.

وی درباره برپایی نمایشگاه بهاره نیز یادآور شد: اگرچه برای برگزاری نمایشگاه تاکید داریم، اما سلامت مردم از همه چیز مهمتر است و اگر دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند برپایی نمایشگاه ممکن است مشکلی در زمینه شیوع کرونا ایجاد کند، نمایشگاه را برگزار نمی‌کنیم.

بازوند افزود: از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم ظرف چهار تا پنج روز نظر خود را درباره برپایی نمایشگاه به صورت مکتوب به ما اعلام کند و در این مدت نیز باید کارهای مقدماتی برپایی نمایشگاه انجام شود.

وی ادامه داد: البته این تصمیم به معنی وجود مشکلی در زمینه شیوع بیماری کرونا در استان نیست، زیرا تا کنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در کرمانشاه گزارش نشده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمانشاه گزارش نشده، عنوان کرد: هم اکنون پنج مورد مشکوک در بیمارستان ویژه این بیماران تحت نظر کامل هستند که نمونه های آن‌ها برای آزمایش به تهران فرستاده شده است.

بازوند انتقادی نیز از وضعیت محل کنونی برپایی نمایشگاه‌های کرمانشاه داشت و گفت: این محل در حد کلانشهر کرمانشاه نیست.

وی خاطرنشان کرد: محلی که برای نمایشگاه جدید کرمانشاه تعیین شده نیز به دلیل همجواری با بیمارستان و دانشگاه گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد و بهترین محل می‌تواند در محور بیستون - کرمانشاه باشد.

بازوند خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر وضعیت نمایشگاه کرمانشاه شد.

استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم تامین هزار تن شکر برای تنظیم بازار داخل استان از محل کارخانه قند اسلام آبادغرب به عنوان یک مصوبه مهم جلسه تاکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان