استاندار: ایلام سومین استان کشور از نظر مشارکت در انتخابات بود


استاندار: ایلام سومین استان کشور از نظر مشارکت در انتخابات بود

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام گفت: میزان مشارکت مردم این استان در 2 حوزه انتخابیه ایلام و دهلران بطور میانگین 61 درصد بود که از این نظر جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در پای صندوق رای موجب حفظ اقتدار و صلابت نظام شد.

وی، از قبایل و ایلات استان که در ابتدای انتخابات با حضور خود و پرهیز از تنش موجب شور و شوق در انتخابات شدند، تقدیر کرد.

استاندار ایلام اضافه کرد: اگر کسی تخلفی در انتخابات دیده طبق مواد ۶۷، ۶۹ و ۷۰ قانون مستندات خود را ارائه تا از سوی مارجع ذیصلاح مورد بررسی قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: نباید بدون مدرک و ارائه مستندات فضای جامعه را نسبت به بروز تخلف در انتخابات مشوش کرد، افرادیکه دلایل و مدرکی در اختیار دارند آنرا به هیات های اجرایی یا نظارت تحویل دهند تا بطور دقیق بررسی شود.

وی یادآور شد: مسوولان مربوطه نیز با دقت و رعایت بی طرفی کامل تخلفات را مورد رسیدگی قرار خواهند داد، مردمان استان ایلام از فرهنگ بالایی برخوردار هستند و نباید اجازه داد بازار شایعه این انسجام حاکم در استان را خدشه دار کند.

استاندار ایلام همچنین در خصوص تعطیلی مدارس استان، گفت: ایلام یک استان مستقل است و ایالتی از لرستان و کرمانشاه نیست ، طبق هماهنگی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اگر جایی مورد مشکوک مشاهده شد بلافاصله تصمیم گیری و آنرا اعلام می کنیم.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مدارس، ادارات و مساجدی که حوزه های انتخابات بودند، ضد عفونی شوند، اگر مدرسه ای ضد عفونی نشده باید بلافاصله تمهیدات بهداشتی لازم دیده شود.

وی خواستار لغو، همه برنامه های فرهنگی و کنسرت ها، مسابقات ، کاروان های راهیان نور و عدم حضور در اجتماعات برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شد.

استاندار ایلام از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست بطور مرتب وضعیت را رصد و گزارش دهد، اگر دانشجویی، دانش آموزی و یا کارمندی علائم سرما خوردگی داشت، با ارائه مستدات می تواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: مراکز دندانپزشکی باید به دقت مورد رصد قرار گیرند، مسابقات ورزشی به تعویق بیافتد و از برگزاری جلسات غیر ضرور خودداری شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: تیم دانشگاه علوم پزشکی با حضور افراد ویروس شناس در کنار باکتری شناس ها تشکیل شود.
وی از مرکز بهداشت محیط خواست مراکز استعمال قلیان را تعطیل و مرزها، پایانه های مسافری، فرودگاه، وسایل نقلیه عمومی و .... همگی ضد عفونی و کنترل شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !