مردم به شایعه شیوع کرونا در ایلام توجه نکنند


مردم به شایعه شیوع کرونا در ایلام توجه نکنند

ایلام- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه پیشگیری و رعایت بهداشت فردی مهمترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است، گفت: هیچ مورد از این ویروس تاکنون در استان شناسایی نشده و مردم به شایعات انتشار ان در فضای مجازی توجه نکنند.

دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در نشست شورای اداری اظهار داشت: تاکنون از نمونه های ارسال شده به مرکز مورد مثبتی نداشتیم و دیروز چند نمونه دیگر ارسال شده که تا ظهر جواب آنها اعلام می شود.

وی افزود: ۲ هزار و ۴۶۲ نفر در کشور چین فوت شده اکنون و از میزان ۲۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا در کشور ما تاکنون ۶ نفر فوت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: بلافاصله جلسه پدافند غیرعامل، قرارگاه پدافند زیستی، ارسال نامه خروج اتباع افغانستان و پاکستان، ضد عفونی شدن مکان های مختلف تشکیل و انجام شده است.

دکتر کریمیان یادآور شد: دستورالعمل لازم نیز به دستگاه ها و بیمارستان ارسال و مربیان بهداشتی در کلاس های آموزشی مدارس تذکرات لازم را به دانش آموزان و معلمان ارایه می کنند.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم پیشگیرانه در مرز، تجهیز بیمارستان ها، باربری ها و اقامتگاه های مهران لحاظ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: کلیپ آموزشی نیز تهیه و از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر و مراقبت در فرودگاه و ترمینال مسافربری با حساسیت ویژه انجام می گیرد.

کریمیان گفت: آموزش به زنان باردار بویژه در مناطق محروم صورت گرفته و در جلسه فوق العاده سلامت به ریاست فرماندار برای آمادگی و پیشگیری از ورود ویروس کرونا تمهیدات لازم دیده شده است.

وی همچنین خواستار، تقویت زیرساخت های قرنطینه، تامین ماسک و دستکش، تامین اعتبار، آموزش در مدارس و الزام وجود صابون مایع در مدارس شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: پیشگیری بهترین راه و آموزش کمتربن هزینه در شرایط کنونی برای مقابله با این ویروس ناشناخته است.

کریمیان از رسانه ها خواست از انتشار مطالب غیر واقع که موجب نگرانی مردم می شود، خودداری کنند، مدیریت افکار عمومی و جلوگیری از شایعات باید مد نظر رسانه ها باشد، سخنگو ارائه اخبار مربوط به ویروس کرونا تنها دانشگاه علوم پزشکی استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی