خاوازی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد


 خاوازی  به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد

تهران-ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس از معرفی کاظم خاوازی معاون وزیر پیشین جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گفته «علی اصغر یوسف نژاد»، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، حجت السلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، کاظم خاوازی معاون وزیر پیشین جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نامه معرفی وزیر پیشنهادی فردا- دوشنبه- از سوی هیات رئیسه اعلام وصول می‌شود و ظرف یک هفته و بعد از بررسی برنامه های وی در کمیسیون ها برای اخذ رای اعتماد به صحن می‌آید.

یوسف نژاد همچنین از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای بررسی‌ آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و اقدامات انجام شده برای مهار آن خبر داد.

«کاظم خاوازی» متولد ۱۳۴۷، دارای دکتری تخصصی کشاورزی گرایش خاک‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس و معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است. از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاون ترویج سازمان و سرپرست موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور و رییس بخش تحقیقات بیولوژی خاک اشاره کرد.

خاوازی عضو مدعو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مجری طرح ملی نظام نوین ترویج کشاورزی کشور، راه اندازی مرکز ثبت و کنترل کیفی مواد کودی در کشور، مجری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش‌بنیان و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه را نیز در کارنامه مدیریتی و اجرایی خود دارد و در سال ۱۳۹۲ هم به عنوان خاک‌شناس ممتاز از سوی انجمن علوم خاک ایران به نمایندگی جامعه خاکشناسان کشور، انتخاب شده است.

رییس جمهوری در چهارم آذرماه ۱۳۹۸ پس از قبول استعفای «محمود حجتی» وزیر پیشین جهاد کشاورزی، در حکمی «عباس کشاورز» را به عنوان سرپرست «وزارت جهاد کشاورزی» منصوب کرد؛ کشاورز پیش‌تر معاونت وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت را عهده‌دار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!