یک‌هزار و 519 مورد بازرسی از نازل‌های سوخت در استان مرکزی انجام شد


یک‌هزار و 519 مورد بازرسی از نازل‌های سوخت در استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - مسوول استانداردسازی خدمات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 519 مورد بازرسی از نازل‌های سوخت این استان در سال جاری انجام شد.

«ملیحه قنبری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک‌هزار و ۶۰۳ نازل سوخت در سامانه اداره کل استاندارد استان مرکزی ثبت شده که ۷۶ مورد به‌دلیل نبود وجود فرآورده غیر فعال بوده و بقیه در ۲ مرحله مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هشت نازل در این بازدیدها به‌دلیل عدم انطباق فنی از مدار خارج شدند.

مسوول استاندارد سازی خدمات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: نازل‌های سوخت این استان هر ماه از سوی شرکت ملی پخش و هر ۶ ماه یک‌بار توسط اداره کل استاندارد مورد بازرسی قرار گرفته و در این بازرسی‌ها موردی از کم فروشی در استان مشاهده نشده است.

قنبری با یادآوری بازدید اداره کل استاندارد استان مرکزی از شهربازی‌های استان گفت: در بازرسی‌های انجام شده از شهربازی‌های بزرگ استان، مشکلی در این اماکن مشاهده نشد و استاندارد وسایل بازی این شهربازی ها تمدید شد.

وی کشف و استاندارد سازی خانه‌های بازی و مهدکودک‌هایی که از لوازم بازی استفاده می کنند را از برنامه‌های اداره کل استاندارد استان مرکزی عنوان کرد و گفت: ۱۲ خانه بازی از مهرماه جاری با عاملیت این اداره کل بازدید و در این بازدیدها سه مورد به‌دلیل استاندارد نبودن لوازم بازی مهر موم شدند.

مسوول استاندارد سازی خدمات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی ادامه داد: ۲ مورد با ایمن سازی لوازم بازی موفق به کسب مجوز استاندارد شدند و استاندارد سازی یک مورد دیگر در حال انجام است.

قنبری گفت: ۷۰ درصد جایگاه‌های سوخت سی ان جی استان مرکزی امسال موفق به دریافت تاییدها و ایمنی بحران شدند و سه ماه اول سال آینده باید برای تمدید این مجوزها اقدام کنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت گاز استان مرکزی، گاز جایگاه‌هایی که موفق به دریافت شانزده مرحله ایمنی بحران نشوند قطع می‌شود.

۶۶۴ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر