420 میلیارد طرح توسعه دامداری در کردستان به بانک‌ها معرفی شد


420 میلیارد طرح توسعه دامداری در کردستان به بانک‌ها معرفی شد

سنندج - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال این سازمان به منظور توسعه فعالیت‌های دامداری بیش از 420 میلیارد ریال طرح به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی کرده است.

سید احمد ذکریایی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون دنبال اجرای طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز استان هستیم، اظهار داشت: در این راستا تسهیلات بانکی برای طرح‌های صنعتی بزرگ و نیمه صنعتی درخواست شده و تقاضای آنها مورد پیگیری قرار گرفته و بعضی از آنها موفق به تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی افزود: طرح‌های نیمه صنعتی تقاضای بسیار زیادی نسبت به طرح‌های صنعتی داشته و بعضی از آنها اجرا شده و موفق به جذب تسهیلات شده‌اند و مابقی در نوبت دریافت تسهیلات هستند و این سازمان منتظر موافقت با تسهیلات کم بهره از طریق صندوق توسعه ملی یا سایر منابع تسهیلاتی است.

ذکریایی نژاد اضافه کرد: در سال جاری تاکنون حدود ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز طرح‌ها برای بهره مندی از تبصره ۱۸ استانی به بانک‌ها معرفی شده که حدود ۱۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز استان با ۹ پروژه توسعه‌ای، اصلاح نژادی و ایجادی در سومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مصوب شد و در آذر ماه سال ۱۳۹۷ در کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به تصویب رسید.

ذکریایی نژاد تاکید کرد: امسال و در راستای اجرای طرح توسعه تولید گوشت قرمز، یک هزار و ۴۱۰ تُن به ظرفیت تولید این محصول پر مصرف در استان اضافه شده که با این اقدام شغل ۲ هزار و ۳۲ نفر تثبیت و برای ۲۷۶ نفر نیز شغل جدید ایجاد شده است.

وی یادآور شد: کردستان با تولید ۲۸ هزار تُن گوشت قرمز هم اکنون در رتبه ۱۲ کشوری قرار دارد و انتظار می‌رود با اجرای طرح پیشران، تولید این محصول در استان تا سال ۱۴۰۲ شمسی به ۴۰ هزار تُن برسد.

وی افزود: در کشور میزان سرانه تولید و مصرف گوشت قرمز به ترتیب ۱۰ و ۱۲ کیلوگرم است و برای جبران سرانه مصرف نیازمند تامین گوشت قرمز از طریق واردات است در حالیکه سرانه تولید و مصرف گوشت قرمز در استان کردستان به ترتیب ۱۷ و ۱۱ کیلوگرم است.

کردستان دارای سه میلیون واحد دامی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن گوسفند و بز، ۲۳۰ هزار راس بز و بزغاله، ۲۳۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راس تک سمیان است.

حدود ۶۰ هزار بهره بردار بطور مستقیم در امر پرورش دام مشغول بکار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی