دانشمند هسته‌ای منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم شد


دانشمند هسته‌ای منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم شد

شیراز-ایرنا- فریدون عباسی دوانی دانشمند هسته‌ای کشورمان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب 27 هزار و 705 رای از مجموع 97 هزار و 139 آرای صحیح ماخوذه به عنوان نماینده حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار راهی مجلس شد.

عباسی ۲۲ هزار و ۴۶ رای در بخش مرکزی کازرون، یک هزار و ۱۴۹ رای در بخش کنارتخته، ۵۰۴ رای در بخش خشت، هزار و ۵۷۵ رای در بخش بالاده، هزار و ۴۷۲ رای در بخش کوهمره و ۹۵۹ رای در بخش مرکزی کوه‌چنار کسب کرد.
پس از او، کرامت‌الله ایازی با ۱۵ هزار و ۶۸۷ رای مقام دوم، عبدالحمید اسماعیلی با ۱۴ هزار و ۳۱۳ رای مقام سوم و شاهین محمدصادقی با ۱۴ هزار و ۱۲۰ رای مقام چهارم را در این رقابت انتخاباتی کسب کردند و از ورود به مجلس شورای اسلامی بازماندند.
فریدون عباسی‌دوانی در سال ۱۳۳۷ در آبادان متولد شد. وی دارای لیسانس فیزیک هسته‌ای از دانشگاه شیراز،فوق لیسانس فیزیک هسته‌ای دانشگاه فردوسی مشهد و دکتری مهندسی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
عباسی در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیز حضور داشته و بعد از جنگ دکترای فیزیک هسته‌ای گرفته‌است.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، معاون دانشجویی – فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۸۶-۱۳۸۵، موسس و دبیر انجمن هسته‌ای ایران ۱۳۸۵-۱۳۸۲، رئیس گروه فیزیک دانشگاه امام حسین(ع) ۱۳۸۵-۱۳۸۳، رئیس پژوهشکده دانشگاه مالک‌اشتر ۱۳۸۴-۱۳۷۹، معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام حسین(ع) ۱۳۷۹-۱۳۷۶، مدیر اجرایی و مشاور حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۳۷۶-۱۳۷۳ و رییس مرکز آموزش و تحقیقات فیزیک دانشگاه امام حسین(ع) ۱۳۷۲-۱۳۷۰ بخشی از سوابق این دانشمند هسته‌ای است.
در سوابق پژوهشی عباسی دوانی، راه‌اندازی نرم‌افزارهای هسته‌ای در زمینه محاسبات راکتور، دزیمتری و اندازه‌گیری تابش‌های هسته‌ای، طراحی و ساخت آشکارسازها و سیستم‌های ثبت و پردازش داده‌های هسته‌ای، طراحی و ساخت هدف‌های هسته‌ای برای تولید نوترون، طراحی و ساخت دستگاه پلاسمای کانونی و دستگاه‌های تشخیصی مرتبط با آن، طراحی و ساخت اجزاء شتابگر خطی الکترون، ارایه ۲۵ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی و ارایه ۱۵ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی به چشم می‌خورد.
وی از متخصصین لیزری است که در طرح جداسازی و غنی‌سازی اورانیوم با لیزر نیز شرکت داشته است.
جبهه استکبار که توان ایستادگی و مقابله با پیشرفت‌ها علمی جوانان ایرانی را ندارد در رویکردی ضد بشری روی به ترور دانشمندان کشورمان آورده که صبح روز ۸ آبان ۱۳۸۹ عباسی مورد سوء قصد نافرجام جهه استکبار قرار گرفت و خوشبختانه تیر تروریست‌ها به هدف اصابت نکرد و این ترور ناموفق بود.
شهرستان کازرون و شهرستان تازه تاسیس کوه چنار به مرکزیت قائمیه در غرب شیراز قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش