استفاده از ماسک در محیط‌های بیمارستانی تابع دستورالعمل‌ها است


استفاده از ماسک در محیط‌های بیمارستانی تابع دستورالعمل‌ها است

بیرجند-ایرنا-مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی توسط پزشکان، دانشجویان و سایر افراد حاضر در بیمارستان‌ها و محیط‌های درمانی تابع دستورالعمل‌های فنی و کارشناسی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ولی الله زراعتکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ارسال پیامک به کادر اداری و درمانی بیمارستان‌ها، استفاده از ماسک را برای آنها ممنوع اعلام کرده، از روز گذشته منتشر شده که ضمن تکذیب این موضوع، استفاده از هرگونه وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک، توسط پزشکان، کارکنان، دانشجویان و سایر افراد حاضر در محیط‌های درمانی و بهداشتی، تابع دستورالعمل‌های فنی و کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس استانداردهای علمی و تخصصی تهیه شده است و در هر بیمارستان یا مرکز جامع سلامت بستگی به شرایط زمانی و مکانی توسط مسوولان مربوطه برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین هیچ کدام از واحدهای دیگر از جمله حراست‌ در خصوص اینگونه ضوابط دخالتی نداشته و ندارند.

مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پزشکان، دانشجویان و همه پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت خواست ضمن مراقبت و هوشیاری کامل در این برهه حساس و توجه نکردن به اینگونه شایعات و جوسازی‌ها، صرفا بر اساس دستورات صادر شده از سوی مدیریت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت تابعه اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز روز گذشته اعلام کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به عنوان مرکز اصلی که اگر بیمار مشکوک به کرونا داشته باشیم، تجهیز شده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مردم استان باید آگاه باشند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند اظهار داشت: در هفته‌های اخیر آمادگی لازم در حوزه بهداشت و درمان و همچنین اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های ما امکانات لازم برای انتقال بیماران مشکوک را دارند تاکید کرد: بیمارستان‌های سطح استان با توجه به اطلاع رسانی که در این خصوص صورت گرفته، از آمادگی لازم برخوردار هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: هفته گذشته بازدیدی از مرز و پایانه مرزی داشته‌ایم و ۲ تیم در این ۲ نقطه مستقر شده‌اند تا افرادی که از کشور افغانستان وارد کشور می‌شوند را مورد بررسی قرار دهند و موارد مشکوک اجازه ورود به کشور داده نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد