4 مصدوم در زلزله قطور


4 مصدوم در زلزله قطور

زلزله 5.7 ریشتری صبح امروز منطقه قطور استان آذربایجان غربی را لرزاند.

مجتبی خالدی-سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گزارشی جدیدی در ساعت 11:10 دقیقه درباره آخرین خسارات وارده به ایسنا گفت: این زمین لرزه تا کنون چهار مصدوم بر جای گذاشته است که یک تن در روستای مخین و سه تن در روستای گرناویک بر اثر ریزش آوار مصدوم شده و به مراکر درمانی منتقل شده‌اند.

خالدی همچنین گفت: تا کنون ۱۰ پس لرزه در مناطق متاثر رخ داده است.

۱۰:۵۵ دقیقه

در ادامه مرتضی سلیمی - رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر- نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتایج آخرین ارزیابی‌های انجام شده از زمین لرزه ۵.۸ ریشتری قطور گفت: اکثر روستاهای تحت تاثیر در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های عملیاتی و ارزیاب به محل گفت: تاکنون گزارش خسارت جزئی و ترک خوردگی در روستاهای قطور، بلجوک، درنالیک، رازی، گوگرد، حبش، حصار و هندوان در خوی و روستاهای بوشحاران و گریاویج در سلماس به دست آمده است.

۱۰:۲۲ دقیقه

سخنگوی اورژانس کشور ساعتی پس از وقوع زلزله در گزارش جدیدی از مصدومیت یک تن تا این لحظه در زلزله قطور خبر داد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده تا کنون مصدومیت یک تن بر اثر این زمین لرزه تایید شده است و اقدامات برای بررسی سایر خسارات جانی و مالی احتمالی در حال انجام است.

۰۹:۵۰ دقیقه

سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: به دنبال زلزله‌ای که در ساعت ۹:۲۲ امروز حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لزراند، دو تیم ارزیاب از نزدیک‌ترین پایگاه‌های هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود:‌ تاکنون گزارشی از میزان خسارات احتمالی مخابره نشده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این‌باره به ایسنا گفت: تیم‌های اورژانس کشور به منطقه اعزام شده و بالگردهای اورژانس نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس با بیان اینکه تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و روستاهای گوگرد و حصار خسارت مالی داشته اند اماتاکنون از تلفات جانی گزارشی به دست نیامده است، گفت: برخی منازل مسکونی در روستاهای گوگرد و حصار تخریب شده‌اند.

وی در ادامه از تخریب برخی منازل مسکونی در روستاهای گوگرد، حبش، حندوان و حصار خبر داد و گفت: با توجه به تخریب منازل مسکونی در این روستاها دو اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه آمبولانس از ارومیه به خوی اعزام شدند. همچنین اورژانس هوایی جهت انتقال مصدومین احتمالی در آماده باش است.

خالدی از آماده‌باش جهت اعزام اتوبوس آمبولانس و آمبولانس از ارومیه و کردستان خبر داد.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج