دستگاه پایش آنلاین آلودگی در اسکله های نفتی بندر شهید رجایی نصب شد


دستگاه پایش آنلاین آلودگی در اسکله های نفتی بندر شهید رجایی نصب شد

بندرعباس- ایرنا- دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی برای نخستین بار در سطح بنادر کشور در اسکله وی‍ژه حمل مواد نفتی بندر شهید رجایی نصب شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز یکشنبه با تشریح نحوه فعالیت این دستگاه گفت: این دستگاه پایش با استفاده از امواج الکترومغناطیسی آلودگی نفتی را در محدوده دید سنسورهای خود رویت کرده و از طریق فرستنده های رادیویی به دستگاه گیرنده ارسال می کند.
الله مراد عفیفی پور افزود: دستگاه گیرنده نیز پس از دریافت فرکانس مربوطه در صورت وجود هرگونه موادآلاینده نفتی بر روی آب، یافته های خود را به کامپیوتر کاربر اطلاع داده و از طریق آلارم هایی وقوع آلودگی را با ذکر موقعیت جغرافیایی اعلام می کند.
وی ادامه داد: پس از اطلاع کاربر و شناسایی محل دقیق آلودگی، تیم های دریایی و اجرایی اقدامات پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی به محیط های پیرامونی انجام می دهند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تعیین محل نمونه برداری از اهمیت بالایی جهت دستیابی به اطلاعات موثق برخوردار است، تصریح کرد: پس از اجرای دقیق عملیات مکان یابی، دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در محل نصب و بررسی ها در هر شرایط آب و هوایی و به صورت شبانه روزی انجام می گیرد.
به گفته وی، این دستگاه به صورت آزمایشی در بخشی از اسکله نفتی بندر شهید رجایی نصب شده که پس از اطمینان از آزمایش ها و صحت سنجی گزارش هایدر سایر اسکله ها و ترمینال های نفتی و محدوده آب شیرینکن نیز اجرا و قابل بهره برداری است.
بندرشهید رجایی با سه پست اسکله فعال نفتی و بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی