گروه‌های نظارت بر بهداشت مدارس در چهارمحال و بختیاری فعال است


گروه‌های نظارت بر بهداشت مدارس در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد- ایرنا- معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های نظارت بر بهداشت مدارس در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان فعال شده است.

فیروز عسگری روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تعطیلی مدارس در استان بر عهده شورای تامین و دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی ادامه داد: اما با این وجود، آموزش و پرورش استان گروه‌های بهداشتی را در مدارس استان فعال کرده است و این تیم‌ها بر رعایت موارد بهداشتی در سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و بوفه‌ها نظارت دارند.

عسگری تصریح کرد: در عین حال به مربیان بهداشت نیز توصیه‌های بهداشتی آموزش داده شده است تا این توصیه‌های بهداشتی به دانش‌آموزان انتقال دهند.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه براساس اعلام این وزارتخانه دانش‌آموزانی که علائم سرمایه‌خوردگی و آنفولانزا را دارند از مراجعه به مدارس خودداری کنند، افزود: غیبت این دانش‌آموزان موجه است و خانواده‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

پیشتر نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اعلام کرد: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی نشده است و امید است با اهتمام نسبت به روش‌های پیشگیری از ورود آن به استان جلوگیری شود.

مجید شیرانی در نشست کارگروه سلامت و قرارگاه زیستی این استان افزود: هراس از ابتلا به ویروس اثرات بسیار مخرب‌تری بر جامعه بر جا می‌گذارد از همین رو مردم را توصیه به حفظ آرامش می‌کنیم.

وی ادامه داد: این استان از نظر فضای فیزیکی بهداشتی و درمانی در شرایط خوبی قرار دارد و تجهیزات و امکانات لازم در همین خصوص تامین شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۲۰۷ هزار دانش‌آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل