تعطیلی تمامی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در استان سمنان


تعطیلی تمامی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در استان سمنان

مسوول روبط عمومی آموزش فنی و حرفه‌ای استان از تعطیلی تمامی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد.

سعیده سادات قدم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خطر شیوع کرونا و ضرورت مراقبت از کارآموزان این اداره کل اظهار کرد: فعلا، تمامی کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، در روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفند ماه ۱۳۹۸ تعطیل شدند.

وی از در اولویت بودن پیشگیری و حفظ سلامت کارآموزان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت حفظ سلامت مهارت‌آموزان و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، همه کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای این دو روز تعطیل شده است.

مسوول روبط عمومی آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان دارای 90 کارگاه آموزشی در مراکز ثابت شهری است خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای استان کارگاه‌های دیگری در مراکز دیگری نظیر پادگان‌ها، زندان‌ها و... برپا می‌کند که تصمیم‌گیری درباره آن با آن مراکز و سازمان‌ها است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شمار کارآموزان این کارگاه‌ها گفت: تعداد کارآموزان در هر مرکز بین 12 تا 15 کارآموز متغیر است اما در مجموع بیش از یک‌هزار و 100 کارآموز در این کارگاه‌ها آموزش می‌بینینند.

قدم در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص احتمال تداوم تعطیلی‌ها در این کارگاه‌ها اظهار کرد: فعلا تعطیلی برای دو روز یک شنبه و دوشنبه اعلام شده و بدیهی است که با توجه به شرایط روزهای آتی در خصوص آغاز به کار و یا تعطیلی مجدد کارگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: چنانچه در سطح استان تصمیمی در ارتباط با تعطیلی مراکز آموزشی گرفته شود آموزش فنی و حرفه‌ای نیز کلاس‌های آموزشی خود را تعطیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال فراهم کردن یک سری ملزومات برای پیشگیری از بروز بیماری و حفظ سلامت کارآموزان هستیم افزود: در حال تهیه یک سری موادضدعفونی‌کننده و شست‌وشو دهنده برای تجهیز همه کارگاه‌ها هستیم تا درصورت برپایی کلاس‌ها خطر احتمالی کارآموزان را تهدید نکند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا