آمادگی مدارس خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا


آمادگی مدارس خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

واقعی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوک به کرونا در مدارس استان مشاهده نشده است، گفت: آموزش‌های لازم برای مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده و می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، «محمدعلی واقعی» صبح امروز در جمع معاونین این اداره کل ضمن تأکید بر حفظ آمادگی برای مقابله با کرونا اظهار کرد: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری در قالب پیامک، دستور العمل و ارسال کیت های آموزشی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده و می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ضد عفونی کامل مدارس شعب أخذ رأی پس از اتمام رأی گیری در سوم اسفند ماه سال جاری، تصریح کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش در خراسان جنوبی بر بحث آموزش متمرکز است و تاکنون جلسات متعددی از طریق ویدیو کنفرانس و چهره به چهره با معاونین اداره کل، مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها در راستای توان افزایی مدیران مدارس استان داشته‌ایم.

وی از لغو تمام اردوها، همایش ها و جلسات دانش آموزی تا اطلاع ثانوی خبر داد و عنوان کرد: توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قالب فایل‌ها ی آموزشی به مدارس ارسال و در اختیارمعلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار می گیرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که تاکنون مورد مشکوکی در مدارس استان ملاحظه نشده است، گفت: نصب پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع در مدارس از دیگر برنامه های آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می رود.

واقعی بر سلامت بوفه، کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس تاکید کرد و افزود: به همین منظور ستادی در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده و به اقتضاء شرایط تصمیمات لازم أخذ و به مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیای آنها اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی مدارس استان گرفته نشده است، افزود: در مدارس استان آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدیران مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان تأکید کرد: تاکنون گزارش مستندی از بیماری کرونا در مدارس توسط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت استان ارائه نشده است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نجات هشت ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان