آرزوی دیرینه صادرات از بندر شهید بهشتی چابهار محقق شد


آرزوی دیرینه صادرات از بندر شهید بهشتی چابهار محقق شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌ نخستین محموله بزرگ صادراتی بخش خصوصی از بندر شهید بهشتی چابهار در قالب 10 هزار تن مواد معدنی از نوع سوپرفاین صادر شد.

ماندانا زنگنه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام مهم تجاری‌ سیستان و بلوچستان با پیگیری فراوان و رفع چالش‌ها و مشکلات فرارو، با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به سرانجام رسید.
وی ادامه داد: این محموله از معدن سنگ آهن استان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار توسط ۴۰۰ دستگاه کانتینر بارگیری شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره ویژگی‌های شرکت صادر کننده این محموله معدنی استان گفت:‌ بخش خصوصی مذکور دارای پروانه‌های بهره‌برداری معادن سنگ آهن در مناطق مختلف استان بوده که اشتغال قابل توجهی را نیز ایجاده است.
وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و اقتصادی،‌ وجود بنادر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری با ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر، ورود و خروج کالا و اتصال به اقیانوس در حال تبدیل شدن به قطب تجارت و ترانزیت منطقه است و بزودی می‌تواند به عنوان بندری‌چند منظوره در کلاس جهانی ایفای نقش کند.

زنگنه تصریح کرد: موقعیت چابهار و زیرساخت‌های فراهم شده در بندر چابهار این امکان را فراهم کرده که در سطح ملی و بین المللی چابهار نقش آفرینی و جایگاه ویژه‌ای در میان بنادر منطقه برای خود فراهم‌کند که در آینده نزدیک موجب توسعه و پیشرفت نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه شرق و جنوب شرق کشور و برخی کشورهای همسایه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن