پیش بینی مسکن در سال 99 / در روز‌های پایانی سال 98 مردم وادار به خرید خانه شدند


پیش بینی مسکن در سال 99 / در روز‌های پایانی سال 98 مردم وادار به خرید خانه شدند

رئیس دانشکده اتحادیه املاک تهران گفت: ترس از افزایش قیمت مسکن در سال 99 مردم را وادار به خرید خانه در روز‌های پایانی سال 98 کرده است، حال امیدواریم سال آینده هم شاهد رونق در بازار مسکن باشیم.

پیش بینی مسکن در سال 99 / در روز‌های پایانی سال 98 مردم وادار به خرید خانه شدند

به گزارش فانوس ؛ رئیس دانشکده اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در آینده گران می‌شود؟ گفت: پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۹ مانند هندوانه در بسته می‌ماند، در این زمینه نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی درباره قیمت مسکن داشت.

محمد علی عباسی افزود: در حقیقت بحث رونق یا رکود مسکن دو موضوعی است که هر دو آن جای بحث دارد. باید دید که مسئولان دولتی تا چه میزان به وعده‌های خود عمل می‌کنند. چنانچه قول تولید مسکن جدی باشد این موضوع بر کاهش قیمت‌ها اثرگذار است. در غیر اینصورت اگر عرضه مسکن متوقف شود قیمت مسکن نیز گران خواهد شد.

وی اظهارکرد: مسئولان دولتی وعده دادند که میان تورم و قدرت خرید فاصله را کمتر کنند اگر این وعده عملیاتی شود توان خرید مسکن افزایش خواهد یافت.

عباسی با اشاره به وضعیت بازار مسکن در شب عید گفت: خوشبختانه در شب عید سال ۹۸ رونق بازار را شاهد هستیم. خرید و فروش مسکن در حال انجام است، البته ممکن است ترس از افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ مردم را وادار به خرید خانه در روز‌های پایانی سال ۹۸ کرده است، حال امیدواریم سال آینده هم شاهد رونق در بازار مسکن باشیم.

این متولی صنفی اظهارکرد: اینکه گفته می‌شود قیمت مسکن در سال ۹۹ بین ۳۰ تا ۵۰ درصد گران می‌شود، این پیش‌بینی قابل دفاع است. امیدواریم در کنار افزایش قیمت مسکن شاهد رونق خرید و فروش مسکن نیز باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام